kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
آمریکا

 اعلام وضع اضطراری در پی آتش سوزی جنگل‌ها 

 
 
 
 در پی گسترش آتش سوزی جنگلی در کالیفرنیا، مقامات آمریکایی دستور تخلیه بیش از یکصد خانه را صادر کرده و به مردم هشدار داده‌اند که در حال آماده‌باش باشند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آسوشیتدپرس، به دنبال آتش سوزی در جنگل‌ها و بوته زار‌های جنگل ملی کلاماث در ایالت کالیفرنیای آمریکا وضع اضطراری اعلام شد.
بر اساس گزارش مقامات آمریکایی، آتش سوزی که از روز جمعه در منطقه مک کینی آغاز شده، به سرعت در حال گسترش است و خیلی سریع ۱۶۰ کیلومتر مربع از اراضی منطقه را در بر گرفته است.
آتش سوزی ده‌ها واحد مسکونی و اراضی جنگلی را از بین برده است و بسیاری از ساکنین منطقه مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.
فرماندار ایالت کالیفرنیا به دنبال گسترش آتش سوزی در این منطقه وضع اضطراری اعلام کرد. اعلام وضع اضطراری به نیوسام این امکان را می‌دهد تصمیمات فوری را برای دسترسی به کمک‌های فدرال اتخاذ کند.
گسترش شدید آتش سوزی در منطقه مک کینی سبب شد که کارکنان آتش‌نشانی اقداماتی برای حفاظت از اماکن مسکونی و زیرساخت‌هایی چون منابع ذخیره آب و خطوط انتقال نیرو انجام دهند و در امر تخلیه منطقه سیسکیو، شمالی‌ترین منطقه‌ایالت کالیفرنیا وارد عمل شوند.
مقامات با مراجعه به در منازل در منطقه یرکا و شهر فورت جونز به آنها توصیه کردند که از آنجا خارج شوند و دام‌ها و خودرو‌های خود را به مکانی دیگر منتقل کنند. پیام‌هایی از طریق خطوط ثابت تلفن به برخی از مناطق که فاقد پوشش تلفن همراه است، ارسال شد.
مقامات آمریکایی دستور تخلیه بیش از یکصد خانه را صادر کرده و به مردم هشدار داده‌اند که در حال آماده‌باش باشند. دود ناشی از آتش سوزی سبب بسته شدن بخش‌هایی از بزرگراه شماره ۹۶ در این منطقه شده است.