kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۹۲۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷

از ترس آماده باش مقاومت فلسطین اسرائیل پایگاه های نظامی خود در مرز غزه را تخلیه کرد

 
 
سرويس خارجي-
ترس از واكنش گروه‌هاي مقاومت فلسطين باعث شده تا نظاميان صهيونيستي با تخليه پايگاه‌هاي نظامي خود در مرز غزه، فرار را بر قرار ترجيح دهند.
به همان ميزان كه صهيونيست‌ها در تلاش براي توسعه مناطق تحت اشغال خود در سرزمين‌هاي فلسطيني هستند، آنان به همان ميزان و بلكه بسيار بيشتر ترس جان خود دارند. در واقع نظاميان صهيونيست تجربه رويايي نظامي با مقاومت فلسطين را دارند و از همين رو هرگونه تهديدي از سوي نيروهاي مقاومت فلسطين را جدي مي گيرند و هركاري را براي حفظ جان خود به‌كار خواهند بست، حتي اگر اين كار ترجيح فرار بر قرار باشد! طي دو روز گذشته نيز كه گروه‌هاي مختلف فلسطيني و بسياري از رهبران مقاومت و جهاد اسلامي به اقدام بي شرمانه صهيونيست‌ها در يورش به كرانه باختري واكنش نشان داده و به آنها به‌دليل بازداشت «شیخ بسام السعدی» هشدار داده‌اند، نظاميان صهيونيست از نگراني زياد دچار دستپاچگي شده و هركاري را براي جلوگيري از پاسخ مقاومت فلسطيني به‌كار مي بندند. تنها ساعاتي پس از هشدار رهبران حماس و جهاد اسلامي عليه تل آويو، فرماندهي نظاميان صهيونيست در رسانه‌هاي خود تصويري از شیخ بسام السعدی را منتشر كردند تا نشان دهند كه حال اين چهره مقاومت فلسطيني خوب و مساعد است و به زعم خود توانسته باشند آتش خشم گروه‌هاي فلسطيني را آرام كنند. با اين حال حتي انتشار اين عكس نيز فلسطيني‌ها را آرام نكرد و طي دو روز گذشته حجم هشدارها عليه صهيونيست‌ها تا بدان جا رسيد كه نظاميان صهيونيست پايگاه‌ها و مقرهاي خود در مرز شرقی نوار غزه را تخليه كردند. شبکه القدس با انتشار ویدئو و تصاوير تخليه پايگاه‌هاي نظاميان صهيونيستي گفته است كه تخليه مناطق نظامي در مرز با نوار غزه پس از اعلام آماده‌باش گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین صورت گرفته است. گروهان‌هاي فلسطيني در بيانيه خود خطاب به تل آويو گفته‌اند كه اگر صهيونيست‌ها دست از تجاوزگری خود نکشند، آماده هرگونه پاسخ قدرتمند به آن است.
نيروهاي ذخيره فراخوانده شدند
رژیم صهیونیستی همزمان از ترس واکنش فلسطيني‌ها به بازداشت شیخ «بسام السعدی»، جاده‌ها و محورهای نزدیک به مرزهای نوار غزه را مسدود کرده و بسياري از فرماندهان نظامي آن نگران حمله گروه‌هاي مقاومت با استفاده از موشک‌های «کورنت» به اهداف صهیونیستها در مجاورت نوار غزه هستند.
صهيونيست‌ها حتي به تخليه و فرار از پايگاه‌هاي نظامي خود اكتفا نكردند و همزمان با هشدار فلسطيني‌ها، سامانه گنبد آهنین را در شهرک‌های صهیونیستی مجاور باریکه غزه مستقر کردند تا به زعم خودشان كمي از نگراني‌‌شان را كم كنند، غافل از آن كه سامانه گنبد آهنين در درگيري‌هاي پيشين با فلسطيني ناكارآمدي خود را ثابت كرده و نشان داده قادر نيست كه همه موشك‌ها و راكت‌هاي شليكي مقاومت فلسطين را رهگيري و خنثي كند. از سوي ديگر پايگاه عرب 48 گزارش داده است كه تل آويو به‌دليل نگراني از عمليات نظامي مقاومت فلسطين، همه نيروهاي ذخيره خود را فراخوانده و وضعیت آماده‌باش در شهرك‌هاي مجاور غزه را اعلام كرده است. این رژیم همچنين روزچهارشنبه فراخوان صد نظامی ذخیره و ادغام آنها در یگان نظامی ویژه غزه را اعلام كرد. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نيز تایيد كرده كه حالت آماده‌باش حداکثری همچنان ادامه دارد و برخی از مسیرها هنوز به روي خودروها بسته است.
واكنش هرتزوگ به رسوايي‌هاي جنسي
با وجود خبرهاي متعددي كه تا كنون درباره رسوايي اخلاقي و جنسي در ميان نظاميان صهيونيست منتشر شده، انتشار گزارشي جديد نشان مي دهد كه ابعاد اين رسوايي‌ها بسيار گسترده‌تر و عميق‌تر است. روزنامه «تایمز اسرائیل» در گزارشی درباره فساد اخلاقی در پلیس رژیم صهیونیستی نوشته است: در جريان يك روسايي جنسي، افسر متهم، رابطه نامشروع را پذیرفت اما دادگاه وی را از اتهام تجاوز تبرئه کرد. گفته شده كه در پرونده مزبور، یک افسر پلیس رژیم صهیونیستی شکایتی را علیه مافوق خود به دادگاه ارجاع داده و در این شکایت، از تجاوز افسر مافوق به خود برای سال‌های متمادی خبر داده است، اما دادگاه رژیم صهیونیستی مثل اکثر موارد دیگر، افسر متجاوز را از این اتهام تبرئه کرد. این پلیس زن رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با کانال ۱۳ تلویزیون این رژیم با اشاره به اینکه سال‌ها با کابوس تجاوز زندگی کرده است، درباره تبرئه این افسر ارشد گفت: رای دادگاه مبنی بر تبرئه این افسر، برایش شوکه‌کننده بوده است. روزنامه «تایمز اسرائیل» نوشت: این مورد، تنها مورد از تجاوز جنسی در میان افسران پلیس نیست و گزارش‌های فراوانی از سوءاستفاده جنسی علیه افسران زن در نیروهای امنیتی اسرائیل وجود دارد. روزنامه « تایمز اسرائیل» همچنين در گزارش مشابهي با اشاره به سوءاستفاده جنسی از نگهبانان زن در زندان‌ها، به نقل از «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت این رژیم نوشت: خشونت علیه زنان لکه ننگی برای ماست و نباید ادامه یابد.همزمان در پي افشاي گزارش‌هاي جديدي از رسوايي اخلاقي در ميان نظاميان صهيونيست، «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌رژیم صهيونيستي، درباره وضعیت 
و امنیت زنان در سرزمین‌های اشغالی اظهار تاسف کرد و طبق گزارش پایگاه خبری 
آي 24، هرتزوگ در این باره گفت: «وقتی به اظهارات و شهادت‌های زندانبانان زن در روزهای اخیر گوش می‌دهم، برایم شوکه‌کننده، دردناک و تهوع‌آور است.»