kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۹۱۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
 
پیگیری وزیر ورزش
 برای حرفه‌ای‌‌سازی استقلال و پرسپولیس 
حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان درباره آخرین اقدامات برای تکمیل مدارک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای حرفه‌ای شدن در آسیا اظهار کرد: پرونده حرفه‌ای شدن این دو باشگاه از سال ۲۰۱۵ باز شده بود که در برخی مقاطع این موضوع جدی گرفته شده و در برخی مواقع جدی گرفته نشده است و اصلا شاید لازم بود که مشاوره خارجی در این زمینه گرفته شود.وی ادامه داد: رکنی که در فدراسیون فوتبال باید حرفه‌ای ‌سازی را برای باشگاه‌ها دنبال کند اکنون در تعلیق است و اکنون نمی‌تواند مدرکی از حرفه‌ای‌‌سازی ارسال کند. الان در حال پیگیری این موضوع هستیم که این رکن را از تعلیق دربیاورند. وزیر ورزش همچنین بیان کرد: همزمان که در خدمت تیم ملی برای جام جهانی هستیم کار از تعلیق درآمدن این رکن از فدراسیون را هم دنبال می‌کنیم. از دی ماه امسال هم تلاش کنیم تا مدارک دو باشگاه کامل شده و به آسیا ارسال شود.
رئیس‌هیئت فوتبال خوزستان بعد از 8 سال رفت
با اعلام اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، دوره چهار ساله عبدالکاظم طالقانی در هیئت فوتبال استان به پایان رسید و او در نهایت صندلی ریاست این هیئت را ترک کرد. او هشت سال ریاست هیئت خوزستان را برعهده داشت. همچنین عبدالعظیم آل‌کثیر از داوران سابق و سرپرست کمیته داوران هیئت فوتبال خوزستان از سوی اداره کل ورزش استان به عنوان سرپرست جدید این هیئت تا برگزاری مجمع انتخاب رئیس‌هیئت فوتبال خوزستان، معرفی شد. گفتنی است که دوره چهار ساله طالقانی خردادماه به پایان رسیده بود اما اکنون اداره‌کل ورزش خوزستان اقدام به معرفی سرپرست جدید کرده است. طالقانی جزو هیئت‌رئیسه‌ای بود که قرارداد پرماجرای ویلموتس را تایید کرده بود.
خطیبی مدیرعامل شد
رسول خطیبی، سرمربی سابق تیم‌های فوتبال تراکتور و آلومینیوم اراک، این بار در سمت جدیدی در فوتبال فعالیتش را آغاز کرد و مدیرعامل تیم تازه لیگ یکی شده مس سونگون شد. مسی‌ها که بعد از جلسات مداوم، امتیاز شاهین بندر عامری را در لیگ یک خریدند، نخستین فصل خود را در سطح دوم فوتبال ایران تجربه می‌کنند. کارخانه مس سونگون پیش از این در رشته فوتسال نیز فعالیت می‌کرد و یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر فوتسال نیز به حساب می‌آید.
خبر نشریه پرتغالی از پیوستن محبی به استقلال
نشریه «آبولا» پرتغال درباره وضعیت محمد محبی در تیم سانتاکلارا نوشت: «باشگاه سانتاکلارا تصمیم گرفته تعدادی از بازیکنان خود را به سایر تیم‌ها قرض بدهد که محبی یکی از آنهاست. این مهاجم 24 ساله که تا سال 2024 با سانتاکلارا قرارداد دارد، به ایران بازمی‌گردد تا به استقلال، قهرمان ایران ملحق شود. اکنون ریکاردو ساپینتو سرمربیگری این تیم را بر عهده ‌دارد.» استقلال روز 21 مرداد در هفته اول مسابقات لیگ برتر فوتبال، به مصاف سپاهان خواهد رفت.