kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
مدیرعامل آبفای استان تهران خبر داد

افزایش 10میلیون مترمکعبی ذخایر آبی تهران با بارش‌های اخیر

 
 
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بارش‌ها و سیلاب اخیر فقط 
۱۰ میلیون مترمکعب یعنی معادل مصرف سه روز آب تهران به ذخایر آبی اضافه کرده است.
محمدرضا بختیاری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به میانگین مصرف روزهای اخیر تهران که معادل سه میلیون و 600 هزار مترمکعب بوده است گفت: در پی بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر این تصور نادرست در افکار عمومی شکل گرفته که آورد آبی سیلاب‌ها کمک زیادی به ذخایر و منابع آبی کرده است. این در حالی است که بخش عمده‌ این سیلاب‌ها در حوضه‌های آبریز نبوده و بارش‌ها و سیلاب اخیر حدود 10 میلیون مترمکعب یعنی معادل مصرف سه روز آب تهران به ذخایر آبی اضافه کرده است. او ادامه داد: با آمادگی قبلی و تدابیر ‌اندیشیده شده در چارچوب پدافند غیرعامل، حتی خروج 12ساعته تصفیه‌خانه‌های شماره 2 (کن) و هفتم تهران از مدار نیز هیچ خللی در آب‌رسانی به پایتخت ایجاد نکرد و از 30 ساعت پیش از آغاز سیلاب، آماده مواجهه با این مشکل بودیم و حجم مخازن را به گونه‌ای تنظیم کردیم که هیچ مشکلی در روند تامین آب رخ ندهد. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: سیاست‌گذاری و اجرای پروژه‌های آب‌رسانی در استان تهران بر مبنای پدافند غیرعامل و مدیریت بحران موجب پایداری شبکه با کمترین میزان خسارت شد.
بختیاری تاکید کرد: سیلاب هم مانع فرآیند آبرسانی به مردم نشده است و شاهد این مسئله بودیم که با تلاش نیروهای عملیاتی فرآیندهای تعمیراتی که در شرایط عادی ممکن بود‌ چند ماه زمان ببرد، در کمتر از یک روز حل شده و تامین پایدار آب را تضمین می‌کند. نیروهای عملیاتی ویژه آب و فاضلاب در سیلاب‌ها اخیر به یاری هموطنان در استان یزد و رفسنجان شتافتند و در کاهش خسارات این دو شهر نقش ویژه‌ای ایفا کردند
همچنین «احمد منتظری»؛ مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر بروز بیماری ناشی از آلودگی آب شرب توسط وزارت بهداشت گزارش نشده است.
او افزود: در حال حاضر با تلاش شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور آب شرب اکثر شهرها و روستاهای آسیب‌دیده از سیل اخیر در شبکه توزیع برقرار شده است و شاخص‌های بهداشت و سلامت آب به‌صورت مستمر پایش می‌شود.
همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، سید احسان خاندوزی؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره تخصیص ۲,۵۰۰ میلیارد تومان منابع به صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان گفت: دیروز در هیئت دولت تصویب شد، دو و نیم هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اختصاص داده شود. پس از تخصیص این اعتبار بلافاصله با شرکت‌های بیمه‌ای قرار داد امضا می‌کنیم. نیازی نیست مردم خسارت‌دیده به جایی مراجعه کنند.