kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۹۰۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
مدیرعامل دخانیات:

شرکت‌های چندملیتی می‌خواهند کودکان را هم سیگاری کنند

 
 
 
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با اشاره به نقش شرکت‌های خارجی چندملیتی در کاهش سن مصرف سیگار از 20 سال به 13 سال گفت: این شرکت‌ها به دنبال این هستند که حتی بچه‌های مهد کودکی ما را معتاد و سیگاری کنند.
محمد شیخان در مراسم تودیع و معارفه مدیر سابق و جدید مجتمع دخانیات استان تهران با بیان اینکه قدیمی‌ترین، سنتی‌ترین و پیچیده‌ترین مافیا در صنعت دخانیات وجود دارد، تاکید کرد: حتی در صنعت خودرو نیز شاهد چنین مافیایی نیستیم.
وی با تاکید بر اینکه ما مخالف زد و بند دلالان داخلی و خارجی که منافع شرکت را به جیب می‌زنند، هستیم تصریح کرد: آنها با این زد و بند‌ها منافع شرکت را به یغما می‌بردند اما وقتی ما جلوی یکی از منافذ هدر‌رفت بیت‌المال را می‌گیریم، داد عده‌ای در‌می‌آید و مشخص می‌شود که چه کسانی پشت این صحنه‌ها منفعت‌هایی دارند.
شیخان با بیان اینکه شرکت دخانیات در دولت گذشته پنچ هزار میلیارد تومان بدهی و همچنین زیان انباشته سنگین داشت، گفت: اما با کار و تلاش کارکنان شرکت و جلوگیری از منافذ فساد و افزایش تولید در سه ماهه اول امسال شرکت به سوددهی رسیده است.
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پیچیدگی کار در شرکت دخانیات و با بیان اینکه ما با افزایش مصرف سیگار و همچنین کاهش سن مصرف سیگار به شدت مخالفیم، تاکید کرد: واقعا تعجب‌برانگیز و نگران‌کننده است که سن مصرف سیگار در کشور ما از ۲۰ سال به ۱۳ سال رسیده است.
شیخان تاکید کرد: این نشان می‌دهد که دست‌های پنهانی، سلامت جامعه ما را به‌خاطر منفعت‌طلبی و کسب ثروت نشانه گرفته است و باید در این مسئله نهادهای مسئول دست چپاولگران را قطع کنند.
وی به نقش شرکت‌های خارجی چندملیتی در این زمینه اشاره کرد و گفت: ما خودمان باید دلسوز مردم و سلامت جامعه باشیم. اینها فرزندان ما هستند و غیرت اجازه نمی‌دهد که نسبت به سلامتی آنها بی‌تفاوت باشیم. این در حالی است که شرکت‌های خارجی چندملیتی تولید‌کننده سیگار فقط به فکر منافع خود و سود سرشار از سیگار هستند.
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران تاکید کرد: این شرکت‌های خارجی چندملیتی دنبال این هستند که حتی بچه‌های مهد کودکی ما را معتاد و سیگاری کنند.