kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۹۰۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷

رشد بیش از 7 هزار واحدی شاخص بورس تهران

 
 
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز در یک روند رو به رشد با افزایش 7 هزار و 338 واحد همراه شد.
بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز هفته مانند دو روز پیش از آن، روند رو به رشدی به خود گرفت و شاخص کل با افزایش 7 هزار و 338 واحد به رقم یک‌میلیون و 437 هزار و 359 واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 3 هزار و 466 واحد به رقم 384 هزار و 55 واحد رسید.
به گزارش فارس، با توجه به اینکه سهامداران عدالت به عنوان سهامداران عمده در شرکت‌های سرمایه‌پذیر به شمار می‌روند، بنابراین برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت بدون حضور نمایندگان قانونی سهام عدالت معمولاً رسمیت پیدا نمی‌کند و مجامع آنها باطل می‌شود. در این زمینه دیروز نامه‌ای از رئیس ‌سازمان خصوصی‌‌سازی مبنی بر ابطال مجمع یکی از شرکت‌ها به خاطر راه ندادن نماینده سهام عدالت منتشر شد.
با توجه به حضور گسترده سهامداران عدالت و همچنین سرمایه‌گذاران خرد، باید قوانین بازار نسبت به حضور این گروه تغییر پیدا کند و منافع سهامداران خرد هم رعایت شود. از جمله اینکه باید سودها و حق‌تقدم‌های اختصاص‌یافته به سهامداران خرد به موقع پرداخت شود و سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه ماندگاری بیشتری پیدا کنند.
از سوی دیگر، دستیار رئیس‌ سازمان بورس و اوراق بهادار از افزایش ۱۰۰ درصدی سود نقدی امسال سهام عدالت خبر داد.
به گزارش تسنیم، «پیمان حدادی» در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، با اشاره به اینکه سود نقدی پرداخت شده به سهامداران سهام عدالت سال گذشته حدود 30 هزار میلیارد تومان بود، نوشت: با توجه به برگزاری مجمع فولاد و در پیش بودن مجامع فارس، جم، حکشتی، شراز، رمپنا و دیگر شرکت‌ها، پیش‌بینی می‌شود سود نقدی امسال سهام عدالت با رشد بیش از 100 درصدی از 60 هزار میلیارد تومان عبور کند.