kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۸۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
انجمن صنفی صنایع روغن نباتی:

قیمت انواع روغن نباتی تا 15 درصد کاهش یافت

 
 
 
انجمن صنفی صنایع روغن نباتی با اعلام لیست جدید قیمت انواع روغن از کاهش تا 15درصدی قیمت این کالا خبر داد.
انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران طی اطلاعیه‌ای قیمت جدید انواع روغن نباتی را اعلام کرد که با کاهش قیمت 10 تا 15 درصدی همراه است. در بخشی از متن این اطلاعیه آمده است: از روز سه‌شنبه 11 مرداد 1401  (دیروز) قیمت‌های جدید قابلیت اجرایی خواهند داشت. بنابراین گزارش قیمت روغن خانوار 10 درصد و نرخ روغن صنف و صنعت 15 درصد کاهش داشته است.
معاون صنایع عمومی وزیر صمت هم در این باره با اشاره به الزام تولید‌کنندگان به کاهش قیمت روغن خوراکی گفت: همان‌طور که تولید‌کنندگان روغن با حذف ارز ترجیحی قیمت تولیدات خود را بلافاصله افزایش دادند اکنون نیز باید با کاهش قیمت مواد اولیه، قیمت تولیدات را کاهش دهند.
محمد‌مهدی برادران افزود: با توجه به کاهش نرخ جهانی و حقوق گمرکی دستورالعمل کاهش 10 تا 25 درصدی قیمت انواع روغن خوراکی به کارخانجات ابلاغ شده و از روز شنبه هشتم مرداد لازم‌الاجرا شده است. بعد از حذف ارزترجیحی قیمت‌ها روغن خوراکی افزایش یافت به عنوان مثال قیمت یک بطری روغن خوراکی از 13 هزار تومان به 60 هزار تومان رسید و تولید‌کنندگان بلافاصله این افزایش قیمت‌ها را اعمال کردند بنابراین اکنون نیز با کاهش جهانی قیمت مواد اولیه باید قیمت تولیدات خود را کاهش دهند. 
معاون صنایع عمومی وزیر صمت ادامه داد: تولید‌کنندگان روغن خوراکی اگر این محصول را با قیمت‌های جدید عرضه نکنند در بازار رقابتی، بازار خود را از دست می‌دهند؛ چرا که برخی فروشگاه‌ها همین حالا، روغن را با تخفیف 20 درصدی عرضه می‌کنند.