kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۷۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵

معابر و خیابان‌های عمان نیز در سوگ امام حسین‌(ع) سیاه پوش شد

 
 
پارچه‌هاي سياه و پرچم‌هاي عزا در خيابان‌ها و معابر عمان نیز همزمان با آغاز ماه محرم برافراشته شد.
همزمان با آغاز ماه محرم، خيابان‌ها و معابر کشور عمان نیز به استقبال عزاداري در سوگ امام حسین‌(ع) و بزرگداشت واقعه جانسوز عاشورا رفتند. تصاوير از خيابان‌هاي پايتخت عمان حكايت از سیاه پوش شدن معابر دارد. همچنين شیعیان عمان در مناطق مختلفي از اين كشور اقدام به برگزاري مراسم عزاداري امام حسين از همان شب نخست ماه محرم كردند.
نكته قابل توجه در برگزاري مراسم عزاداري ماه محرم در عمان آن است كه در اين مراسم‌ها ملیت‌ها و اقوام مختلف ساكن در عمان با دلی سرشار از عشق به اهل بیت(ع) و براي لبیک به قیام امام حسین‌(ع) در شهرهای مختلف در اين مراسم‌ها شركت مي‌كنند.  جمعیت کشور پادشاهی عمان حدود چهارمیلیون و 500 هزار نفر است که از این تعداد حدود نیمی از آن تقریبا یک‌میلیون و 800 هزار نفر خارجی هستند و از آنجا كه  عمده خارجی‌هاي ساكن در عمان از کشورهایی چون هند و پاکستان هستند ، مراسم محرم و عزاداري امام حسين نيز با شور و هيجان و آئين‌هاي خاص برگزار مي شود.
در عين حال، جمعیت شیعیان تقریبا بین 4 تا 5 درصد کل جمعیت عمان است؛ یعنی نزدیک 100 هزار نفر هستند، اما گستره برگزاري مراسم عزاداري امام حسين فراتر از شیعيان عماني است. براساس گزارش‌ها، حدود 60 حسینیه در عمان است که تقریبا چهارتا پنج عدد از این حسینیه‌ها مرکزیت دارند و مثل مسجد جامع می‌مانند و شیعیان بیشتر در این حسینیه‌ها حضور دارند و مابقی حسینیه‌های کوچک هستند که مراسم عزاداری و سایر مناسبت‌های مذهبی در آن برگزار می‌شود.