kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۶۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
هاآرتص خبر داد

کرانه باختری در مرز انفجار؛ فلسطینی‌ها آرام و قرار ندارند

 

سرويس خارجي-
منابع داخلي صهيونيستي می‌گویند فلسطيني‌هاي ساكن كرانه باختري روش مسلحانه را بر هر روش ديگري براي مقابله با نظاميان تل آويو ترجيح مي دهند و آنها نيز توان كافي براي مقابله با جوانان فلسطینی را ندارند.
همزمان با ادامه اشغالگري و رفتار ضد بشري صهيونيست‌ها عليه مردم مظلوم فلسطين، منابع داخلي صهيونيستي هشدار می‌دهند اوضاع كرانه باختري در «آستانه انفجار» است. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» ضمن اعلام این خبر نوشته تل آويو خود را برای مرحله بعد از «محمود عباس» (ابومازن) رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین آماده می‌کند.
«عاموس هرئیل»، نويسنده صهیونیست كه نسبت به وضعيت انفجاري كرانه باختري هشدار داده، نوشته اوضاع کرانه باختری همچنان در جوش و خروش است و فلسطینی‌ها آرام نمی‌نشینند. به گفته اين نويسنده صهيونيست، تشکیلات خودگردان در مقابل حماس جایگاه خود را نزد افکار عمومی فلسطینی‌ها از دست داده است. طي ماه‌هاي گذشته حجم گسترده اي از عمليات‌هاي نظامي عليه صهيونيست‌ها از سوي گروه‌هاي مقاومت فلسطيني انجام شده و فلسطيني‌ها نشان داده‌اند كه مبارزه مسلحانه عليه صهيونيست‌ها را بر هر روش ديگري ترجيح مي دهند. با توجه به افزايش اقدامات ضد اشغالگري فلسطيني‌ها نيز،‌هارآتص تاكيد كرده كه گروه‌هاي مقاومت فلسطيني اكنون محبوبيت بيشتري در ميان فلسطيني‌ها در مقايسه با ديگر گروه‌ها دارند و نظاميان صهيونيستي نيز توان كافي براي مقابله با اقدامات مسلحانه فلسطيني‌ها را ندارند.
آتش در چند قدمي پايگاه حساس
در گرماگرم تنش و درگيري‌هاي داخلي در تل آويو، اين بار زبانه آتش تا چند قدمي يك پايگاه نظامي صهيونيستي كشيده شد و براي ساعاتي نفس را در سينه نظاميان حاضر در اين پايگاه حبس كرد. روز يكشنبه اگرچه آتش سوزي در مناطقي از رژيم صهيونيستي تلفات جاني بر جاي نگذاشت، اما وقوع اين آتش سوزي در چند قدمي يك پايگاه نظامي نشان داد كه صهيونيست‌ها همچنان مي بايست نگران سرنوشت خود باشند. منابع داخلي رژيم صهيونيستي با وجود آن كه تلاش كرده‌اند تا ابعاد آتش سوزي در جوار يك پايگاه نظامي را كم اهميت و كوچك جلوه دهند، اما در نهايت نتوانسته‌اند وقوع اين حادثه امنيتي و مشكوك را پنهان كنند. در همين ارتباط نيز روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» با تائيد وقوع اين آتش سوزي گفته است كه حادثه مذكور در حومه شهر «مودیین» و منطقه حفاظت شده موسوم به «باغ کتاب مقدس» در ناحیه«نئوت کدومیم» اتفاق افتاد و ۲۱ آتش‌نشان با کمک چهار هواپیما و یک بالگرد، برای خاموش کردن آن حاضر شدند. در ادامه اين خبر گفته شده كه آتش‌نشانان تلاش کردند از رسیدن آتش به پارک موسوم به «پارک ملی اسرائیل»‌ که منطقه حفاظت شده موسوم به «باغ کتاب مقدس» در آن واقع شده، جلوگیری کنند.
پايگاه نظامي «میتکان آدام» وابسته به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در ۱۱ کیلومتری شمال شهر «مودیین» محل حساسي است كه آتش سوزي روز يكشنبه اراضي اشغالي تا چند متري آن رسيده بود و اگر آتش نشانان موفق به كنترل اين آتش سوزي سهمگين نمي شدند، احتمالا فرماندهان رژيم صهيونيستي بارديگر زبان باز مي كردند و از خود مي پرسيدند كه كه چرا تلفات شان در حوادث مشكوك زياد شده است؟
آتش سوزي‌هاي غيرتصادفي!
جزئيات زيادي از ابعاد آتش سوزي روز يكشنبه در مجاورت پايگاه نظامي صهيونيست‌ها اعلام نشده و علت آن هم به مانند سلسله حوادث قبلي در مناطق اشغالي «در دست بررسي» گفته شده است، هرچند با توجه به دوربين‌هاي نظارتي در اطراف پايگاه‌هاي نظامي بعيد است كه اين آتش سوزي به مانند ديگر حوادث چند ماه گذشته تصادفي رخ داده باشد. محتمل‌ترين
علت وقوع اين حوادث مي تواند نوعي پاسخ و واكنش به اشغالگري صهيونيست‌ها باشد كه هرچند منبع آن نامشخص اعلام شده، اما خود صهيونيست‌ها نيز از سازمان دهندگان اين‌گونه
حوادث باخبرند.
مجموعه آتش سوزي‌ها در كنار ساير حوادث امنيتي چند ماه گذشته در مناطق اشغالي فلسطين نگراني‌هاي داخلي بسياري در اين رژيم بدنبال داشته و تقريبا بسياري از صهيونيست‌ها را به اين نتيجه رسانده كه تكرار اين حوادث، طبيعي و عادي نيست. حتي چند ماه پيش، «آویو کوخاوی» رئیس‌ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نگرانی زیاد خود را ار وقوع حوادث براي نظاميانش اعلام كرد و شبکه ١٢ رژیم صهیونیستی در اين ارتباط گفت: کوخاوی به شدت دچار نگرانی شده كه چرا که در طی مدت ۲ هفته ۲ اتفاق شدید باعث به مرگ ۲ فرمانده در تیپ نخبگان ارتش اسرائیل و همچنین ۲ خلبان شده است. نگراني پيشين رئیس‌ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی پس از آن بود كه رادیو رژیم صهیونیستی از کشته شدن دو افسر از تیپ نخبگان ارتش اسرائیل به دنبال تیراندازی به یکدیگر خبر داد و يك روز بعد نیز رادیو عبری هلاکت دو افسر صهیونیست در سقوط بالگرد در حیفا را اعلام كرد.
نظاميان سردرگم!
روز يكشنبه همچنين انتشار گزارشي از سردرگمي فرماندهان نظامي و امنيتي رژيم صهيونيستي حكايت داشت. روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در اين ارتباط گفت: انتشار جزئیاتی از درز عملیات مخفیانه سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی «موساد» توسط شمریت مایر مشاور سابق «نفتالی بنت» نخست‌وزیر سابق اسرائیل در رسانه‌هاي عبري زبان، نظاميان و فرماندهان امنيتي را سردرگم و آشفته كرده است.
پيش از اين، روزنامه عبری زبان‌هاآرتص جزئیات اتهام علیه «شمریت مایر» درباره افشای اطلاعات مربوط به عملیات مخفیانه موساد در دوره نخست‌وزیری نفتالی بنت را منتشر کرده بود.‌هاآرتص افزود: شیمریت‌اندکی قبل از کناره‌گیری نفتالی بنت از نخست‌وزیری، استعفا داده بود و رئيس موساد او را متهم کرده است که اطلاعاتی را به کانال ۱۲ تلویزیون عبری در مورد بازداشت یک زوج صهیونیست در استانبول، درز داده كه منجر به شكست اين عمليات شده است.
در چند روز گذشته همچنين حملات سايبري عليه صهيونيست‌ها ادامه داشته و روزنامه صهیونیستی «عاروتص شوع» گزارش کرد که دانشجویان دانشگاه ساپیر در نزدیکی «سدروت» پیام‌های متنی دریافت کرده‌اند که در آنها نوشته شده بود که اطلاعات شخصی آنها مورد حملات سایبری قرار گرفته است. تلویزیون رژیم‌صهیونیستی هم اعلام کرد که احتمالا پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه ساپیر واقع در شهرک صهیونیست‌نشین سدیروت به دست هکرها افتاده و اطلاعات مربوط به هزاران نفر از دانشجویانش اکنون در اختیار آنهاست. با اين حال مسئولان اين دانشگاه تلاش كرده‌اند تا از نگراني دانشجويان بدليل هك سايبري كم كنند، هرچند ادامه سلسله حوادث سايبري عليه صهيونيست‌ها باعث شده تا ساكنان مناطق اشغالي به وعده مسئولان اعتمادي نداشته باشند.