kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
 
رد صلاحیت 3 نامزد اصلی ریاست فدراسیون فوتبال 
کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال به‌صورت رسمی به سه نامزد ریاست این فدراسیون اعلام کرد که نمی‌توانند در انتخابات حضور پیدا کنند.
کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال بعد از بررسی مدارک نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال، مجوز شرکت در انتخابات را به امیررضا واعظ آشتیانی، علیرضا اسدی و محمد آخوندی نداد. دلیل این موضوع نداشتن پنج امضای اعضای مجمع برای شرکت در انتخابات است.
امیررضا واعظ آشتیانی با تأیید این خبر گفت: از فدراسیون تماس گرفتند و بعد از مراجعه به ساختمان فدراسیون نامه‌ای به من دادند که در آن اشاره شده به دلیل نداشتن پنج امضا نمی‌توانم در انتخابات شرکت کنم.وی ادامه داد: من از طریق سایت ثبت‌نام کردم و پیش از ساعت 16 که مهلت پایانی ثبت‌نام بود، در فدراسیون حاضر شدم. ساعت 17:30 نیز برگه‌ای به‌عنوان تأیید ثبت‌نام به من دادند.نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: این ایراد از سمت فدراسیون بوده که سایت بسته شده و اجازه ثبت امضاها داده نشده است، آن‌هم در حالی که ساعت 17:30 کارهای مربوط به ثبت‌نام بنده به پایان رسید.
واعظ آشتیانی در پایان گفت که به کمیته استیناف شکایت و تا پایان این موضوع را پیگیری خواهد کرد. امیررضا واعظ آشتیانی پیش از این از علی فلاحتی رئیس‌کمیته بدوی انتخابات به دلیل اظهارنظرش در یک برنامه تلویزیونی به کمیته اخلاق شکایت کرده بود و گفته می‌شود این کمیته به‌زودی به این شکایت رسیدگی خواهد کرد.
به این ترتیب انتخابات فدراسیون فوتبال هشتم شهریور با حضور عزیز محمدی، میرشاد ماجدی و مهدی تاج که دیروز از سوی کمیته بدوی تایید شده‌اند برگزار خواهد شد.
آنجلوتی ۶۳ ساله در کلاس دانش‌افزایی
دوره‌های A مربیگری فوتبال آسیا صبح دیروز با حضور کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال افتتاح شد. مرتضی محصص یکی از مدرسان این دوره در روز افتتاحیه دوره A مربیگری آسیا، رعایت انضباط در کلاس‌ها را با اهمیت خواند و با اشاره به شرکت کردن مربیان بزرگ دنیا در دوره‌های مختلف مربیگری افزود: در سال‌های گذشته کارلو آنچلوتی مربی سرشناس ایتالیایی باشگاه رئال مادرید در سن ۶۳ سالگی برای ارتقاء سطح کیفی و فنی خود در کلاس یوفا شرکت کرد و این مسئله نشان می‌دهد که دانش افزایی از اهمیت زیادی برخوردار است. امیدواریم این بار هم شاهد برگزاری یک دوره مفید و موفق باشیم.دوره مربیگری درجه A فوتبال در تهران از تاریخ ۵ تا ۱۲ مردادماه (مرحله اول)، ۳ لغایت ۹ شهریور ماه (مرحله دوم) و ۳۰ شهریورماه الی ۸ مهرماه (مرحله سوم) برگزار می‌شود و مرتضی محصص به عنوان مدرس و اصغر مازیار به عنوان دستیار این دوره انتخاب شده‌اند. مهدی رحمتی سرمربی تیم آلومینیوم اراک و ابراهیم شکوری معاون سابق باشگاه پرسپولیس، سیاوش اکبرپور، داوود حقی و حمید عزیززاده چهره‌های شاخص حاضر در این دوره‌اند.
مشخص شدن تکلیف نوراللهی و قائدی در الاهلی 
عصر دیروز هواپیمای حامل بازیکنان شباب الاهلی در حالی راهی صربستان شد که این تیم قصد دارد در این کشور خوش آب و هوای اروپایی، اردوی خود را برپا کند. نکته جالب اینکه در میان شایعات عجیب فضای مجازی، احمد نوراللهی نیز در گزارش تصویری منتشره از سوی باشگاه الاهلی در سفر به صربستان حضور دارد تا مشخص شود ‌هافبک ملی‌پوش ایرانی در اردوی مهم پیش فصل تیمش را همراهی خواهد کرد.با این حال خبری از مهدی قایدی نیست تا مشخص شود جدایی او به مقصد احتمالی اتحاد کلبا، قطعی است. به این ترتیب نوراللهی این فصل هم در لیگ امارات حضور خواهد داشت و نیم فصل منتهی به جام جهانی را زیر نظر لئوناردو ژاردیم سپری می‌کند.
آخرین اخبار از نقل و انتقالات فوتبال باشگاهی ایران
* علی خدایی بازیکن تیم امید و سابق پرسپولیس با عقد قراردادی به عضویت تیم نفت درآمد. تاکنون نقی‌زاده، باقری، محسن‌زاده، مجدمی، مقتدایی، پیمان میری و علیرضا با نفتی‌ها تمدید کرده‌اند و کیانی فر، امیرحسین کریمی، سعید جلالی راد، حسین شنانی، رضا دهقانی، پیمان رنجبری، عقیل کعبی، سینا عبداللهی، نریمان جهان، بابایی، خدایی، فیض و گودرزی نیز با نفت قرارداد همکاری امضا کرده‌اند.
* حجت حق‌وردی، بازیکن فصل گذشته سومقاییت آذربایجان با عقد قراردادی رسمی به تراکتور پیوست. حق‌وردی ۲۹ ساله که سابقه پوشیدن پیراهن ذوب‌آهن و پیکان را هم دارد، در فصول گذشته با قبول ملیت آذربایجانی، ۱۳ بار برای تیم‌ملی این کشور به میدان رفته است.
13+3 بازیکن در لیست خروجی پرسپولیس!
تکلیف 13 بازیکن خروجی تیم پرسپولیس روشن شده و احتمالا سه بازیکن دیگر هم به زودی قرارداد خود را امضا خواهند کرد.
تیم پرسپولیس در حالی پای به پنجره تابستانی گذاشت که جدایی تعداد زیادی از بازیکنان این تیم قابل تصور بود اما فهرست خروجی 15 نفره، باعث شد تا سرخپوشان در نقل و انتقالات 1400-01 رکورد بزنند.در بین این بازیکنان، تکلیف 13 نفر روشن شده و همه منتظر هستند تا وضعیت مهدی مهدیخانی، شرزود تمیروف و عیسی آل کثیر هم مشخص شود تا یحیی با فهرست کامل به استقبال لیگ بیست و دوم برود. سیدجلال حسینی (بازنشستگی)، علی شجاعی، محمد شریفی و علیرضا ابراهیمی (نساجی)، احسان پهلوان و سعید آقایی (فولاد)، رامین رضاییان (سپاهان)، حامد لک(مس رفسنجان)،رضا اسدی (تراکتور)،منوچهر صفروف(لوکوموتیو ازبکستان)،محمد حسینی و امیرمحمد خارکش(هوادار) و علی خدایی(نفت مسجدسلیمان) 13 بازیکنی هستند که در فصل جدید لیگ برتر پرسپولیس را همراهی نمی‌کنند. به عبارتی 13 بازیکن پرسپولیس راهی شش تیم هوادار، فولاد، تراکتور، سپاهان، نفت مسجدسلیمان، نساجی و همچنین لوکوموتیو ازبکستان شدند تا 6 تیم لیگ برتری با جذب بازیکنان مازاد پرسپولیس، خود را تقویت کرده باشند.