kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۱۷۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵

خواندنی از ورزش ایران

 

* پنج ملی‌پوش کاراته ایران علی‌رغم کسب سهمیه حضور در رقابت‌های ورلد گیمز، با کارشکنی آمریکا به عنوان میزبان و عدم صدور ویزا، نتوانستند دراین رقابت‌ها حاضر شوند. سید حسن طباطبایی رئیس‌فدراسیون کاراته در اعتراض به اقدام آمریکا در ندادن ویزا به اعضای تیم‌های ملی کاراته برای حضور در رقابت‌های ورلد گیمز، در مسابقات کاراته وان لس آنجلس گفت: با توجه به رقم خوردن این اتفاق ما در آخرین مرحله رقابت‌های جهانی کاراته وان که از ۱۵ تا ۱۷ مهر در لس‌آنجلس برگزار می‌شود، شرکت نخواهیم کرد تا اعتراض خود را به اقدام سیاسی آمریکا و ندادن ویزا به ورزشکاران ایران نشان دهیم.
* دهمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های جهانی صربستان، روزهای ۷ تا ۱۸ مردادماه با دعوت از 37 فرنگی‌کار در خانه کشتی شهید صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.
*فرزاد کوهیان سرمربی فصل گذشته تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان که نتایج خوبی را با این تیم در سوپر لیگ گرفت، قرارداد خود را یک سال دیگر تمدید کرد تا هدایت گاندوها برای فصل بعد را هم بر عهده بگیرد.ذوب‌آهن در فصل گذشته مسابقات تنها تیم حاضر در مرحله پلی‌آف بود که بدون بازیکن خارجی در مسابقات شرکت کرد و موفق شد پس از ۱۱ سال بار دیگر به فینال این مسابقات نیز برسد.
*مسابقات نوجوانان و جوانان وزنه‌برداری قهرمانی آسیا به میزبانی ازبکستان در حال برگزاری است و دیروز با رقابت دسته فوق سنگین نوجوانان دنبال شد. طاها نعمتی نماینده ایران در این دسته بود که سه مدال طلا در یک ضرب، دو ضرب و مجموع کسب کرد.این ورزشکار در یک ضرب با رکورد ۱۵۰ کیلوگرم، دو ضرب ۱۹۰ کیلوگرم و مجموع ۳۴۰ کیلوگرم (سه طلا) را ثبت کرد.
*دور جدید اردوهای تیم ملی واترپلو از دیروز با دعوت۲۲ واترپلوئیست و با حضور الکساندر چیریچ سرمربی صربستانی آغاز شد.این اردوها جهت حضور موفق در مسابقات قهرمانی آسیا است. هنوز تاریخ دقیق و محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا مشخص نیست. این مسابقات قرار بود به میزبانی ایران برگزار شود اما به دلیل اینکه امکان برگزاری مسابقات زنان در ایران میسر نیست این میزبانی از ایران گرفته شد. اکنون قرار است این مسابقات اواخر شهریور و احتمالا به میزبانی تایلند برگزار شود.
*سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان دیروز در حکمی سید طاهر علوی را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون ژیمناستیک معرفی کرد.۲۳ دی ۱۴۰۰ حمید احمدی به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شده بود که حدود ۱۰ روز هم از پایان دوره ۶ ماهه سرپرستی ‌اش گذشته بود.۱۹ تیر ۱۴۰۰ هم دوره ریاست زهرا اینچه درگاهی در این فدراسیون به پایان رسید.علوی مربی و داور ژیمناستیک است. او سابقه عضویت در هیئت‌رئیسه و فعالیت به عنوان کارشناس خبره این فدراسیون را نیز در کارنامه دارد. بیش از یک سال است فدراسیون ژیمناستیک بدون رئیس‌اداره می‌شود و تاکنون برنامه‌ای برای برگزاری انتخابات این فدراسیون اعلام نشده است.
* ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، ایران نادو،‌هاشم یادگاری ورزشکار رشته دوومیدانی ناشنوایان (4 سال) و صبا کرمعلی از رشته ورزشی کوراش (3 ماه) را از کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم کرد. رای محرومیت‌هاشم یادگاری از تاریخ اول خرداد 1401 تا 30 اردیبهشت 1405 و صبا کرمعلی از 10 خرداد 1401 تا 9 شهریور 1401 خواهد بود. ماده ممنوعه مصرفی‌هاشم یادگاری، استانوزولول و مسترولون و ماده ممنوعه مصرفی صبا کرمعلی، اسپیرونولاکتون بوده است.
*فصل جدید لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های کشور جام یادگار امام(ره) بلافاصله پس از رقابت‌های جهانی صربستان آغاز می‌شود.حمید یاری رئیس‌سازمان لیگ کشتی با تأیید این خبر گفت: با توجه به اینکه بازی‌های آسیایی چین به سال آینده موکول شده است، برنامه ما نیز برای آغاز لیگ برتر کشتی در سال جاری به اوایل مهرماه تغییر کرد.وی تصریح کرد: برای برگزاری باشکوه‌تر لیگ برتر کشتی، باید هرچه زودتر نسبت به فراهم کردن مقدمات آن اقدام کنیم که در این راستا مقرر شد ثبت‌نام تیم‌ها از 20 مرداد ماه آغاز شود. تیم‌ها تا روز 12 شهریور فرصت دارند نسبت به اعلام آمادگی خود به سازمان لیگ فدراسیون کشتی اقدام کنند. مراسم قرعه‌کشی نیز بلافاصله در روز 14 شهریور ماه انجام خواهد شد.رئیس‌سازمان لیگ فدراسیون کشتی اظهار داشت: در نظر داریم که رقابت‌های لیگ برتر کشتی سال 1401 را پس از مسابقات جهانی صربستان و از تاریخ 7 مهرماه آغاز کنیم.