kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۲۶۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
خطیب جمعه تهران:

خون شهید بهشتی انقلاب را احیا و چهره نفاق را افشا کرد

آیت‌الله بهشتی عنصری تحول‌آفرین بود و خون این شهید انقلاب را احیا و بیمه و در شعاع خون جدش امام حسین(ع) و افشاگر نفاق و منافقین بود.
 
 
 
امام جمعه موقت تهران گفت:
 
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به هفته قوه‌قضائیه، اظهار کرد: شهید بهشتی نه تنها مظلوم زیست و به شهادت رسید، بلکه یکی از جهات مظلومیت ایشان نیز این است که شناخته نشد و هنوز هم شناخته نشده است. شهید بهشتی در دوران طلبگی و پیش از انقلاب در ابعاد مختلف ما را راهنمایی و کمک‌های مالی و معنوی می‌کرد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه شهید بهشتی یک نیروی تحول‌آفرین بود و هیچ‌گاه روند ایستایی نداشت، گفت: خون شهید بهشتی انقلاب را احیا و بیمه، ایمان مردم را تثبیت کرده و شعاع خون جدش امام حسین و افشاگر نفاق و منافقین بود. طرح مدرسه حقانی از سوی شهید بهشتی مطرح شده بود. ایشان برای خدا کار می‌کرد و از ناملایمت‌ها هراسی نداشت و آزاده و موحد بود.
حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: قبل از ترور فیزیکی، شخصیت شهید بهشتی را ترور و منزوی کردند، اما همان‌گونه که مقام معظم رهبری در مورد سردار دل‌ها، شهید سلیمانی فرمودند، اثر سردار سلیمانی و ترس دشمن از شهید سلیمانی انقلاب را بیمه کرد، گویا شعاع جدش حضرت اباعبدالله حسین‌(ع) و خون هدایتگرش، افشاگر نفاق و منافقین بود. شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی نیز معمار دستگاه قضایی و یکی از متفکرین بزرگ تاریخ شیعه و علمای برجسته مجاهد، به‌روز و یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های ایجادکننده سازمان، تشکیلات و عناصر کادرساز است.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: شهید بهشتی ظرفیت عظیم مدیریت جهانی داشت، نه مدیریت ایرانی، اما این نعمت را از ما گرفتند. قوه قضائیه نگهبان قانون است، قوه قضائیه از پایمال و کمرنگ شدن قانون جلوگیری می‌کند و پاسدار امنیت مردم قانون‌مدار در مسئله پیشگیری و درمان است، چرا که در قدم اول سعی می‌کند در جامعه فضای امنیت و سلامت به وجود آورند تا مردم مبتلا به هنجارشکنی و ایجاد ناامنی و تعدی و تجاوز نشوند.
حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: همه رؤسای قوه قضائیه منتخب نایب امام زمان بودند و رسالت خود را ایفا کردند در این مرحله اخیر که دو شخصیت ممتاز، انقلابی و جهادی که رهبری انتخاب و انتصاب فرمودند تفاوتشان با رؤسای سابق قوه‌قضائیه این است که از درون قوه‌قضائیه بودند و امتحان خود را داده و اشراف و اطلاعات در اختیارشان بود.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب برنامه ۷۰ صفحه‌ای آقای رئیسی را تحسین فرموده و دستور اجرا دادند. رئیس‌جمهور گفت که در قوه‌قضائیه، خودم مطالبه‌گر بودم، اگر رئیس‌جمهور شوم خودم بدهکارم اما اگر بخواهیم ریشه فساد را بزنیم باید ببینیم فساد از کجا ناشی می‌شود؛ آیت‌الله رئیسی با این انگیزه پرچم دستگاه اجرایی را در اختیار گرفت.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: خدا را گواه می‌گیرم طی این یک دهه که ما در جمع شما مومنان هستیم قطعا سراغ ندارید که ما از کسی تعریف کرده باشیم اما من رئیس ‌قوه قضائیه فعلی را از ۵۰ سال قبل و از دوره نوجوانی می‌شناسم ایشان شخصیتی متین، به معنی واقعی کلمه معتقد، جهادی، مسلط بر قانون و جریان دستگاه قضایی از لحاظ اشراف اطلاعاتی، مصمم، با عزم، بی‌حاشیه و به تمام معنا ولایتمدار و از بن دندان معتقد به ولایت است و در این شرایط جسمی و سنی بیش از یک جوان تازه کار، شتاب در امور دارد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران به کم‌آبی به ویژه در فصل تابستان اشاره و تأکید کرد: مسئله آب جزو مسائل بحران‌آفرین ما و انتظار است مردم در آب و برق صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.
بررسی مشکلات مربوط به بورس
حجت‌الاسلام محمد مصدق نخستین سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران با تبریک و گرامیداشت هفته قوه قضائیه و با اشاره به سابقه قضائی محسنی اژه‌ای گفت: این فرد دارای روحیه جهادی و تحولی است و چهار دهه در قوه قضائیه در سمت‌های مختلف فعال بوده است.
معاون اول قوه قضائیه در ادامه و درخصوص عملکرد قوه قضائیه گفت: برنامه محوری و تحول از اهداف قوه قضائیه است. امروز بیش از هر زمان دیگری برنامه محوری در قوه قضائیه حاکم است. امروز در قوه قضائیه موضوع تحول‌گرایی یک امر جدی است و برنامه‌های قوه قضائیه بر دو محور از جمله موارد شش گانه مندرج در حکم رهبری قرار دارد.
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه شش محور بسیار راهبردی و اصولی است گفت: توجه به مأموریت‌های قوه قضائیه در قانون اساسی، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم، به کارگیری نیروهای فاضل در قوه قضائیه و ارتباط با متن مردم از جمله این موارد است که در حکم انتصاب رهبری
 آمده است‌.
معاون اول قوه قضائیه به ستاد اقتصاد مقاومتی هم اشاره و تصریح کرد: مشکلات مربوط با سازمان بورس در این ستاد بررسی و راهکارها ارائه شد. همچنین موضوع جمع‌آوری اموال تملیکی هم بررسی شد. مردم حق دارند از ما بخواهند که نتیجه رسیدگی‌ها و پرونده‌ها چه می‌شود. مجتمع امور اقتصادی تهران برای رسیدگی به پرونده‌های فساد تشکیل شده به صورت جدی مشغول انجام وظیفه است. شش شعبه با استجازه رهبری در این رابطه مشغول به فعالیت هستند.
خام فروشی مواد معدنی 
کمتر از یک درصد
سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت دیگر سخنران پیش از خطبه‌ها بود که در سخنرانی خود گفت: در حوزه شناسایی ذخایر معدنی عقب هستیم و از مهرماه سال گذشته شناسایی ذخایر معدنی را به دقت در همه نقاط امیدبخش کشور یعنی از خراسان جنوبی تا کردستان، سیستان و بلوچستان و سایر مناطق انجام دادیم، پارسال ۵۰۰ میلیون تن مواد معدنی برداشت کردیم اما کمتر از یک درصد به صورت خام صادر شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سه ماه نخست سال جاری تعداد ۲۴۶ هزار خودرو تحویل داده شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۳۶ درصدی همراه شده است. تعداد خودروهای کف ۱۷۰ هزار دستگاه بود، در پایان خرداد سال جاری ۴۲ هزار دستگاه خودرو شد، نسبت به ۱۴۳ هزار دستگاه خودرو در مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته است که تولید هم به همین میزان افزایش خوبی 
داشته است.
وی به موضوع تورم و گرانی اشاره کرد و افزود: بخشی از عوامل تورم مربوط به داخل کشور و برخی دیگر وابسته به بیرون کشور است که عوامل جهانی و بیرونی به چهار دسته تقسیم خواهند شد. افزایش قیمت‌های جهانی نخستین عامل بیرونی است. برای مثال روغن از هر تن ۱۴۰۰ دلار 
به ۲ هزار دلار رسید، پنبه از کیلویی دو دلار به بیش از سه دلار افزایش یافت، بر این اساس در ۴-۵ ماه گذشته افزایش شدیدی را در مواد اولیه 
تجربه کردیم.