kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۰۶۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴

نایب قهرمانی ایران در مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان آسیا

رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان آسیا با نایب قهرمانی تیم ایران خاتمه یافت.

رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا روزهای 29 و 30 خردادماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط محمد مرادی در وزن 71 کیلوگرم، محمد جهانگیری در وزن 110 کیلوگرم به مدال طلا، پیام احمدی در وزن 45 کیلوگرم، علی احمدی وفا در وزن 48 کیلوگرم، ابوالفضل میرشکار در وزن 60 کیلوگرم، سیدرضا آذرشب در وزن 80 کیلوگرم به مدال نقره، محمدرضا غلامی در وزن 51 کیلوگرم و حمیدرضا کشتکار در وزن 92 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.
در رده‌بندی تیم نیز ایران با 174 امتیاز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و تیم‌های قرقیزستان با 182 امتیاز و قزاقستان با 170 امتیاز در جایگاه‌های اول و سوم ایستادند.
دو طلایی ایران در این مسابقات محمد مرادی و محمد جهانگیری بودند؛ در وزن 71 کیلوگرم که 7 کشتی‌گیر حضور دارند، مسابقات به صورت دوره‌ای در دو گروه 4 و 3 نفره برگزار می‌شود که محمد مرادی در مبارزه نخست با نتیجه 8 بر 3 مقابل امیرشاه وهاب اف از ازبکستان شکست خورد. وی در دیدار مقابل یوجین تاکاهشی از ژاپن با نتیجه 7 بر 4 به پیروزی دست یافت و به‌عنوان نفر دوم این گروه به مرحله نیمه نهایی رفت. مرادی در این مرحله با نتیجه 5 بر 4 از سد ژومارت آرالوف از قرقیزستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه 2 بر 2 از سد امیرشاه وهاب اف از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 110 کیلوگرم هم محمد جهانگیری در دور نخست با نتیجه 7 بر یک بهرام کوربانوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 8 بر صفر سی یئون کیم از کره را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. جهانگیری در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر پاردیپ سینگ خوسا از هند را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.