kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۰۶۱
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

زبان دنیا رو بلد بودن یعنی این
کاربری نوشت: «ترافیک سفرهای مقامات خارجی به ایران انقدر سنگین شده که احتمالا شهرداری تهران به زودی مجبور میشه واسه‌شون طرح زوج و فرد اجرا کنه!»
چرا علیه ایران سیاه‌نمایی میکنن؟
کاربری نوشت: «۲ میلیون خارجی با سفر به ایران در یک سال گذشته ناخواسته به جنگ اقتصادی با آمریکا پرداخته‌اند. تک تک این جمعیت که ۲۰۲ هزار میلیارد تومان کسب درآمد برای ایران داشته‌اند را نمی‌توان تحریم کرد. پس باید آنها را از ایران ترساند. سیاه‌نمایی
وطن فروش‌ها در راستای کمک به جنگ اقتصادی آمریکاست.»
کور خوندید
عبداله گنجی: «دهها نفر از اصلاح‌طلبان شناخته شده در کلاب هوس با محوریت ویسی و تاجزاده مناظره می‌کنند که با کدام روش می‌شود از جمهوری اسلامی عبور کرد. سر اصل موضوع اشتراک دارند اما سرروش رسیدن به هدف اختلاف. فکر می‌کنند درختی که ریشه در٢٣٠هزار خون دارد را می‌توانند در مسلخ لیبرال دموکراسی اره کنند.»
خبر خوب
حسن موسوی، مدیر ارتباطات یک فروشگاه معروف اینترنتی:‌
« کتاب دومین کالای پرجست‌وجوی مردم ایران در سال ۱۴۰۰ بود. اتفاق بی‌سابقه‌ای است در کشور.»
یک پیامد مهم جنگ روسیه-اوکراین
عبدالرحیم انصاری: «یکی از پیامدهای مهم جنگ اوکراین آشکار شدن مواضع واقعی اسرائیل در قبال روسیه بود؛ این اتفاق سبب نزدیک‌تر شدن مسکو به محور مقاومت شد. حالا روسیه در واکنش به حمله صهیونیستها به فرودگاه دمشق، در حال تهیه پیش‌نویس یک قطعنامه علیه اسرائیل در شورای امنیت است.»
عوضش کشور اروپاییه
ابوالفضل محمدی: «حاجی شنیدی آلمان برای تولید برق گاز کم آورده دست به دامن زغال سنگ شده؟ آره ولی عوضش کشورِ اروپاییه.»
حمایت از حقوق بشر اینجوریه

 

 

 


محمود قائدی با انتشار این تصویر: «در حالی که در کشورهای غربی نظیر انگلیس مهاجران را به رواندا و امثال آن می‌فرستند یا در دریا غرق می‌کنند؛ در ایران در نهایت احترام از مهاجرین استقبال می‌شود؛ تصویر دیدار دبیر و سخنگوی دولت با جمعی از مهاجران نخبه مقیم ایران.»
قابل توجه رسانه‌های کشور
سید یاسر جبرائیلی: «بیانیه حزب جمهوریخواه تگزاس مبنی بر نامشروع بودن ریاست‌جمهوری بایدن و ضرورت برگزاری رفراندوم تجزیه این ایالت از آمریکا در رسانه‌های جهان انعکاس زیادی داشته، اما در رسانه‌های خودمان اثری از خبر نیست! مقایسه کنیم با رفتاری که بی‌بی‌سی و... با اتفاقات بسیار کوچک‌تر در ایران می‌کنند.»
یاد مرحوم کریمخانی گرامی
مرتضی قربانی: «نمیدونم تاحالا امام رضا اومدی یا نه. اصلا وقتی اومدی چه حسی داشتی. اما من بارها پلی شدن صدای استاد کریمخانی رو از چهره آدمایی که وارد حرم میشن و چشمشون به گنبد میوفته حس کردم با چشماشون با برق نگاهشون میگفتن آمدم ‌ای شاه پناهم بده...»
شهید بودن اینجوریه
حیـدر: «شهید بودن اینجوریه که شهید چمران می‌گفت؛ بچه بودم پیرمردی در کوچه روی زمین سرد خوابیده بود و نمی‌توانستم کمکش کنم. آن شب رختخواب آزارم داد از فکر پیرمرد و روی زمین سرد خوابیدم تا شریک رنجش باشم، سرما به بدنم نفوذ کرد و مریض شدم اما روحم شفا پیدا کرد... چه مریضی لذت‌بخشی!»
فراموش نکنیم
شهاب:« روزهایی که حتی خانواده افراد فوت شده حاضر نبودند،پدر،مادر، فرزند و... شان را کفن و دفن کنند یا حتی حاضر به خواندن نماز نمی‌شدند و جنازه‌ها را نایلون پیچ از ارتفاع 4 متری درون گودال پرتاب می‌کردند، این طلبه‌ها بودند که از جانشان گذشتند و در صف اول این کار رو انجام دادند. فراموش نکنیم.»