kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۰۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵

باهنر:  فقط دولت سیزدهم جرأت و همت عادلانه‌‌سازی یارانه‌ها را داشت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسئله عادلانه ‌سازی یارانه‌ها که از ۴-۵ کالا شروع کرده‌اند، کاری بوده که بسیاری از دولت‌ها علاقه‌مند بودند آن را انجام دهند اما جرأت و همت آن را نداشتند، درحالی که دولت سیزدهم این همت را داشته و آن را انجام داده است.
 
 
 
محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با ایرنا، درباره مدیریت بحران کرونا توسط دولت سیزدهم بیان داشت: دولت آیت‌الله رئیسی وعده‌ تامین واکسن داده بود و به همین دلیل تلاش فاخری برای خرید، تامین ارز مورد نیاز و مذاکرات خارجی با تولیدکنندگان واکسن انجام داد. شخص رئیس‌جمهوری با برخی از رؤسای کشورها تماس گرفتند و بسیج عمومی در کشور انجام شد و درصد بالایی از جمعیت کشور دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند. امروز احساس ما این است که این ویروس در سرازیری سقوط قرار دارد و تمام می‌شود، در حالی که هنوز هم مهم‌ترین مسئله برخی از کشورها درگیری با این ویروس منحوس است، با اقدامات دولت سیزدهم تقریبا می‌توانیم بگوییم که از این بیماری عبور کرده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: دولت آیت‌الله رئیسی چند نکته ویژه دارد که کمتر در دولت‌های قبل وجود داشته است. دولت سیزدهم در برقراری ارتباط با مردم اهتمام ویژه‌ای داشته و از این نظر تصویر جذابی دارد که همایونی و اشرف‌مآبانه با مردم برخورد نمی‌کند، از این رو رئیس‌جمهور خیلی ساده و بی‌ریا به میان مردم می‌رود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره موضوع مردمی ‌سازی یارانه‌ها نیز گفت: مسئله عادلانه ‌سازی یارانه‌ها که از ۴-۵ کالا شروع کرده‌اند، کاری بوده که بسیاری از دولت‌ها علاقه‌مند بودند آن را انجام دهند اما جرأت و همت آن را نداشتند، درحالی که دولت سیزدهم این همت را داشته و آن را انجام داده است. البته کار بسیار خطیری است و همین حالا هم سر و صدای برخی‌ها را درآورده است، بنابراین باید به دولت کمک و برای توفیق آنها دعا کنیم که بتواند در قدم اول عادلانه ‌سازی یارانه‌ها موفق شود.