kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۹۶۲
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار:

سود سهام 2 میلیون و 800 هزار نفر از طریق سجام پرداخت شد

 
مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از واریز سود سنواتی بیش از دو میلیون و ۷67 هزار سهامدار از طریق اطلاعات سامانه سجام خبر داد.
 حسین قشمی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان هفته گذشته، سود سنواتی دو میلیون و ۷۶۷ هزار سهامدار از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب بانکی سهامداران پرداخت شده است.
شرکت‌های «گروه دارویی برکت، شرکت بهنوش ایران، گروه دارویی البرز (گروه سرمایه‌گذاری البرز)، بانک دی، پالایش نفت تهران، فولاد مبارکه اصفهان، پترو صنعت گامرون، تولید نیروی برق دماوند، شفا دارو، سرمایه‌گذاری ساختمان نوین، بانک سینا، گروه توسعه هنر ایران و غلتک‌سازان سپاهان» از ۱۰ تا ۲۸ خرداد ماه سال جاری سود سنواتی خود را به حساب سهامدارانشان واریز کرده‌اند.
شرکت‌های «سرمایه‌گذاری پردیس (سهام و حق تقدم استفاده نشده)، بیمه حکمت صبا، بیمه نوین، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی (حق تقدم استفاده نشده)، سیمان درود، بورس انرژی، سرمایه‌گذاری خوارزمی، دارو‌سازی فارابی (حق تقدم استفاده نشده)، سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید، فولاد آلیاژی ایران، کشتیرانی دریای خزر، بانک کارآفرین، سرمایه‌گذاری بوعلی، گروه توسعه مالی مهر آیندگان، پست‌بانک، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، تامین سرمایه بانک ملت (حق تقدم استفاده نشده)، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، جنرال مکانیک و بانک ملت» نیز از ابتدای سال جاری تا به امروز مطالبات سنواتی صاحبان سهام خود را از طریق سامانه سجام پرداخت کرده‌اند.
بورس به کام نوسان‌گیران
در روزی که کام نزدیک به سه میلیون سهامدار عدالت شیرین شد، بورس تهران هم شیرینی را همچنان به کام نوسان‌گیران بخشید و در یک روند نوسانی ‌اندکی رشد کرد.
بر این اساس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران، دیروز افزایش 1286 واحدی را تجربه کرد و به رقم یک میلیون و 547 هزار و 248 واحد رسید، حال آنکه روز شنبه 1775 واحد کاهش یافته بود. همچنین دیروز شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 1223 واحد به رقم 426 هزار و 584 واحد رسید. 
ارزش بازار به بیش از شش میلیون و 130 هزار میلیارد تومان رسید و معامله‌گران بیش از پنج میلیارد و 800 میلیون سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 418 هزار معامله و به ارزش 3799 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
در فرابورس ایران هم دیروز شاخص کل با 27 واحد افزایش به رقم 
20 هزار و 986 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران هم بیش از یک میلیون و 167 هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس 356 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران دیروز بیش از چهار میلیارد و 700 میلیون سهام و اوراق مالی در قالب 266 هزار فقره معامله و به ارزش 127 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند. البته لازم به یادآوری است روزهای دوشنبه در شبکه بانکی در قالب اجرای عملیات بازار باز اوراق بدهی بانک مرکزی بین بانک‌ها خرید و فروش می‌شود که دیروز هم بیش از یک میلیارد و 300 میلیون اوراق بدهی به ارزش 125 هزار 
میلیارد تومان بین شبکه بانکی داد و ستد شد. در فرابورس هم بیش از سه میلیارد سهام و اوراق مالی به ارزش هزار و 629 میلیارد تومان داد و ستد شد.