کد خبر: ۲۴۳۸۹۴
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
برگزاری اردوی ناقص در گلستان، گرفتن عکس یادگاری در تهران

ورود وزارت ورزش به اتفاقات وزنه‌برداری / پولادگر: آرامش را به این رشته ورزشی برمی‌گردانیم

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در دیدار با تعدادی از مربیان و وزنه‌برداران، قول داد که شخصاً مسائل مطرح شده را پیگیری کند تا آرامش دوباره به وزنه‌برداری برگردد.

 

سرویس ورزشی-

بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان وزارت ورزش و جوانان به پرونده فدراسیون وزنه‌برداری ورود کرد و سید محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی وزیر ورزش با معترضان وزنه‌برداری جلسه‌ای را برگزار کرد. عصر دیروز پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان نوشت: « جمعی از ورزشکاران و مربیان وزنه‌برداری در دیدار با معاون توسعه قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، دغدغه‌های خود از وضع موجود را مطرح و خواستار رسیدگی به مشکلات شدند.
سیدمحمد پولادگر ضمن استماع حرف‌ها و گلایه‌های حاضرین در جلسه، با اشاره به اینکه اختلافات بین خانواده وزنه‌برداری باید هر چه زودتر رفع شود و همه برای موفقیت وزنه‌برداری ایران در میادین بین‌المللی تلاش کنند، قول داد شخصاً مسائل مطرح شده را پیگیری کند تا آرامش دوباره به وزنه‌برداری برگردد.
وی گفت: وزنه‌برداری در ماه‌های آینده پیکارهای جهانی که در حکم انتخابی المپیک 2024 پاریس است، را پیش‌رو دارد و برای موفقیت در این میدان مهم قهرمانان و مربیان باید تمرکز لازم را داشته باشند.
در این جلسه که در دفتر معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، محمدحسین برخواه، علی داودی، علی‌هاشمی، حافظ قشقایی، امیر حقوقی، محسن بیرانوند، مصطفی جوادی و محمد زارعی حضور داشتند.»
عکس یادگاری علی‌حسینی در تهران
حالا باید چه اتفاقاتی در فدراسیون وزنه‌برداری رخ خواهد داد و نتیجه ورود وزارت ورزش به اتفاقات این فدراسیون چه خواهد بود، آیا شرایط اصلاح می‌شود و وزنه‌برداران به اردوی تیم ملی برمی‌گردند یا اینکه علی مرادی و همکارانش با همان رویه سابق خود پیش خواهند رفت؟!
دیروز اما همزمان با برگزاری این جلسه حکم سرمربیگری تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان به سعید علی‌حسینی اعطا شد. رسانه رسمی فدراسیون وزنه‌برداری با انتشار تصویری، از اعطای حکم سرمربی‌گری تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان به سعید علی‌حسینی، فرد جانشین محمدحسین برخواه خبر داده و مدعی شده که این حکم توسط علی مرادی، در اختیار علی‌حسینی قرار گرفته است.
این مسئله در شرایطی رخ داده که اردوی تیم ملی وزنه‌برداری از روزهای گذشته به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری بوده و انتشار تصویر اعطای حکم آن هم پس از آغاز اردوی تیم ملی، بیان‌گر آن است که سرمربی جدید و جوان تیم ملی یا اصلاً به محل اردو نرفته و یا اردو را به شوق دریافت حکم و ثبت عکس یادگاری رها کرده است.
چنین وضعیتی در حالی در فدراسیون تحت مدیریت علی مرادی رخ می‌دهد که این مدیر پرسابقه ورزشی، علت برکناری محمدحسین برخواه را حفظ شأن و جلوگیری از افت اعتبار تیم ملی وزنه‌برداری دانسته بود. مشخص نیست با این ترک اردو و یا اصلاً عدم حضور در محل اردو، چگونه شأن تیم ملی رعایت شده است
محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری جمعه 20 خردادماه از سوی رئیس‌فدراسیون برکنار شد. این اتفاق در حالی رخ داد که ملی‌پوشان به هیچ عنوان انتقادی به برخواه نداشتند بلکه آنها از امکانات بد اردو گلایه داشتند و در بیانیه‌هایی عنوان کردند تا زمانی که شرایط اردویی بهبود پیدا نکند به اردوی تیم ملی بر نمی‌گردند. آنها در بیانیه‌های خود به هیچ عنوان نقدی نسبت به برخواه نداشتند. بنابراین این تصمیم مرادی بسیار تعجب برانگیز بود و این سؤال را به وجود آورده است که رئیس‌فدراسیون چرا به جای تغییر در شرایط و امکانات اردو اقدام به برکناری سرمربی تیم ملی کرده است.
۱۵ وزنه بردار ایران چهارشنبه 18 خردادماه اردوی تیم ملی را ترک کردند و اعلام کردند تا زمانی که شرایط اردو بهبود پیدا نکند، برنمی‌گردند.
بعد از انتخاب سعید علی حسینی اسامی 23 ورزشکار را جهت حضور در اردوی آماده‌‌سازی اعزام به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اعلام شد. علی حسینی؛ میرمصطفی جوادی، حسین سلطانی، حافظ قشقایی، محمدمهدی حیاتی، حسین نجفی، رضا دهدار، علی‌هاشمی، رسول معتمدی، علیرضا یوسفی، مهدی کرمی، امیر حقوقی، امیر عزیزی، محسن دادرس، رضا حسن پور، علی داودی، رضا بیرالوند، پیمان جان، علیرضا معینی، علی میری، توفیق پوزش، مسعود ممی وند، علیرضا اسفندیاری و مسعود چترایی را به اردو فراخواند اما بازهم ورزشکاران معترض در اردوی تیم ملی حاضر نشدند.
حضور تنها 5 وزنه بردار در اردو
بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی دانا، اردوی تیم ملی وزنه‌برداری در آستانه مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های هم‌بستگی اسلامی، از بین ۲۳ مدعو با ۵ حاضر برگزار می‌شود و هیچ‌یک از ستاره‌ها و وزنه‌برداران پرافتخار از نسل فعلی وزنه‌برداری کشورمان در مسابقات آسیایی و جهانی در محل اردو در اعتراض به تصمیمات اخیر رئیس‌فدراسیون حضور ندارند.
نکته حائز اهمیت در بحث جابه‌جایی برخی اسامی و خروج ستارگان وزنه‌برداری ایران از اردو این است که به علت نهایی شدن لیست اسامی، امکان تغییر کاروان اعزامی وزنه‌برداری ایران به بازی‌های قونیه وجود نخواهد داشت.