kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷

اخبار کوتاه اجتماعی

 

تکذیب خبر اجرای حکم قطع انگشتان دست تعدادی از محکومان
در پی انتشار نامه‌ای منتسب به دکتر رئیس‌جامعه جراحان ایران خطاب به رئیس‌جمهور مبنی بر اظهار نگرانی درخصوص اجرای احکام قطع انگشتان دست تعدادی از محکومان، یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری میزان، خبر اجرای این احکام را تکذیب کرد. این منبع آگاه گفت: نامه منتشر شده از سوی رئیس‌جامعه جراحان ایران، براساس یک خبر کذب بوده و اخبار منتشر شده مبنی بر اجرای حکم قطع انگشت تعدادی از محکومان به هیچ عنوان صحت ندارد.
حذف بیش از ۱۷۰هزار محتوای نامناسب از شبکه «شاد» در ۶ ماه گذشته
ایسنا- طبق اعلام شبکه «شاد»،‌ از دی ماه سال گذشته تا کنون ۱۷۰ هزار فایل نامناسب در شاد حذف شده است. به طور میانگین ۲۰۰ محتوا در روز فیلتر و ۱۰میلیون فایل در ماه بررسی می­‌شود.
200 دستگاه اتوبوس اروپایی به ناوگان تهران افزوده می‌شود
فارس- معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس اروپایی با نو‌سازی‌هایی که انجام خواهد شد، تا یک ماه آینده وارد مدار می‌شود تا مردم با مشکلات کمتری در حوزه حمل‌ونقل عمومی مواجه باشند.
بازداشت توریست‌های هنجارشکن
در جنگل‌های نکا
تسنیم- رئیس‌کل دادگستری استان مازندران گفت: ۱۲۰ نفر از اعضای یک تور گردشگری غیرمجاز که مرتکب اعمال مجرمانه در جنگل‌های نکا شده بودند بازداشت شدند. اعضای این تور در جنگل پی‌رجه نکا با نصب بنرهای شیطان‌پرستی و اعمال مجرمانه‌ خلاف شرع و قانون، توسط پلیس امنیت اخلاقی دستگیر شدند و نیز در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شد.
بازگشت به تولید با حمایت قوه قضائیه
میزان- با ورود دستگاه قضا مجتمع کاشی و سرامیک سها سرام یزد پس از ۷ سال در آستانه هفته قوه قضائیه رسما راه‌اندازی شد. علاوه‌بر ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفردر نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته بدهی مالی حداقل ۱۰۰ نفر به طلبکاران پرداخت و توافق‌های لازم با بانک‌های عامل نیز صورت گرفت.
برگزاری بیش از ۳۳هزار جلسه دادرسی الکترونیک از ابتدای امسال
میزان- رئیس‌مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از برگزاری بیش از ۳۳هزار جلسه دادرسی الکترونیک در ۲ ماهه ابتدایی امسال و رشد ۹۲ درصدی جلسات دادرسی الکترونیک در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد
نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ دیروز در سایت سازمان سنجش اعلام شد.