kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
آمریکا

 3 کشته بر اثر تیراندازی در کلیسا  

 
 
 
 پلیس آمریکا اعلام کرد که در پی تیراندازی در کلیسایی در آلابامای‌، سه نفر کشته شدند و یک زن نیز مجروح شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پلیس آمریکا اعلام کرد: عامل تیراندازی، پیرمردی ۷۱ ساله بوده که اکنون در بازداشت به سر می‌برد. پلیس نام و هویت دقیق عامل این حادثه را اعلام نکرد.
یک پایگاه خبری که تیراندازی‌های کور در آمریکا را رصد می‌کند، هفته پیش گزارش داد از آغاز سال میلادی تا به حال ۲۴۰ تیراندازی کور در آمریکا به وقوع پیوسته است. طبق آمار‌های پایگاه «آرشیو خشونت‌های مسلحانه» ۳۳ مورد از این تیراندازی‌ها بعد از حمله به مدرسه ابتدایی اووالدا در ایالت تگزاس در تاریخ ۲۴ مه که به کشته شدن ۱۹ کودک و دو بزرگسال منجر شد به وقوع پیوسته‌اند.
«تیراندازی‌های کور»، طبق تعریف پایگاه «آرشیو خشونت‌های مسلحانه»، تیراندازی‌هایی هستند که در جریان آن غیر از فرد ضارب دست‌کم چهار نفر مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند و زخمی یا کشته می‌شوند. طبق نوشته این پایگاه، این آمار به معنی آن است که در سال ۲۰۲۲، هیچ هفته‌ای وجود نداشته که در آن دست‌کم چهار تیراندازی کور اتفاق نیفتاده باشد. شمار تیراندازی‌های کور در آمریکا درطی سال‌های گذشته رو به افزایش بوده است. در سال ۲۰۲۱، حدود ۷۰۰ مورد تیراندازی به وقوع پیوست. این در حالی بود که در سال ۲۰۲۰ این رقم ۶۱۱ و یک سال قبل‌تر، ۴۱۷ بود. مقایسه آمار‌های خشونت با سلاح میان آمریکا و کشور‌های دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد حدود
 ۳۱ درصد از کسانی را که مرتکب کشتار‌های جمعی با سلاح می‌شوند، در خود جای داده است.