kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۸۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
روسیه:

دلار به ارز غیرقابل اعتماد در جهان تبدیل شده است



معاون نخست وزیر روسیه گفت: صادرکنندگان جهانی فهمیده‌اند که دلار به یک ارز غیرقابل اعتماد تبدیل شده و به دنبال راه‌هایی برای معامله به ارزهای ملی خود هستند.
به گزارش تاس، الکساندر نوواک درباره دلار تاکید کرد: صادرکنندگان جهانی در حال درک این موضوع هستند که دلار دیگر یک ارز قابل اعتماد نیست و به دنبال راه‌هایی برای انجام معاملات خود با ارزهای ملی هستند. امروز با در نظر گرفتن اتفاقات بازارهای مالی از طریق ممنوع کردن استفاده از ارزهای معین شامل دلار و یورو، همه به خوبی فهمیده‌اند که این ارزها دیگر خیلی قابل اعتماد نیستند.
معاون نخست وزیر روسیه با بیان اینکه صادرکنندگان بزرگ نفتی تحت فشار هستند تا خرید و فروش نفت روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محدود کنند، ادامه داد: افراد منطقی که در این صنعت کار می‌کنند به خوبی می‌دانند که در حال حاضر هیچ ظرفیت آزادی در بازار جهانی برای جایگزین کردن نفت و گاز روسیه وجود ندارد.
نوواک افزود: ما به طور دقیق شاهد آن هستیم که کشورهایی که در صادرات نفت و گاز در بازار جهانی نقش موثری دارند، به روش‌های گوناگون تحت فشار قرار گرفتند تا فروش نفت و گاز روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به میزان قابل توجهی کاهش دهند.
همچنین «آنتون سیلوآنوف»؛ وزیر اقتصاد روسیه، طی سخنانی در حاشیه برگزاری مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ گفت: روسیه آینده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در انجام تراکنش‌های پرداخت به روبل و دیگر ارزهای ملی می‌بیند؛ چراکه دلار یک ارز سمی است. من معتقدم تمرکز روسیه بر روبل و دیگر ارزهای ملی آینده ماست. دلار و ارزهای غربی سمی هستند و دلیل آن هم دشواری‌هایی است که در زمان استفاده از آنها پدید می‌آید.