استاندار:
50 درصد منابع بانکهاي خصوصي بايد در چهارمحال و بختیاری مصرف شود
استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه ۵۰ درصد منابع بانکهاي خصوصي بايد در استان مصرف شود، گفت: همچنين بانکهاي عمومي و خصوصي منابع و مصارف خود را گزارش کنند، عملکرد بانکها در زمینه پرداخت تسهيلات مورد ارزيابي قرار ميگيرد.
شهرکرد- خبرنگار کیهان:
غلامعلي حيدري در شوراي هماهنگي بانکهاي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه عملکرد بانکهاي استان در سال جاري در پرداخت تسهيلات قابل قبول نيست، اظهار کرد: عملکرد برخي بانکها در پرداخت تسهيلات تبصره ۱۸ در استان صفر است. استاندار با بيان اينکه در سفر رياست جمهوري به استان تسهيلات بانکي خوبي در راستاي ايجاد اشتغال و افزايش توليد اختصاص پيدا کرده است، افزود: تلاش شد تا در اين سفر حداکثر استفاده از ظرفيتها به نفع مردم بهکار گرفته شود.
وي با تاکيد بر اينکه در سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري ۹ هزار ميليارد تومان تسهيلات به استان اختصاص پيدا کرد، توضيح داد: يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان از اين تسهيلات در حوزه قرضالحسنه است، در سال جاري بايد حدود ۶۰ درصد اين تسهيلات معادل ۵ هزارميليارد تومان جذب و پرداخت شود و مابقي نيز در سال ۱۴۰۲ جذب شود. حيدري تصريح کرد: مردم نبايد قرباني اختلافات بين دستگاهي شوند، روند پرداخت تسهيلات بايد توسط روساي بانکها روان شود، روساي بانک بهصورت روزانه پروندههاي مرتبط با تسهيلات را بررسي کنند، کند بودن پرداخت تسهيلات تبصره ۱۸ در استان قابل توجيه نيست.
وی با اشاره به اينکه شوراي هماهنگي بانکهاي چهارمحال و بختياري بايد بهصورت منظم و ماهيانه برگزار شود، يادآور شد: سرکشي از بانکهاي عامل در دستور کار قرار بگيرد، بانکهاي عامل زمانيکه منابع به آنها اختصاص پيدا ميکند، موظف به پرداخت هستند، بانکهاي عامل سريعا نسبت به عمل به تعهدات خود در سال ۱۴۰۰ اقدام کنند.
حيدري بيان کرد: بانکها درخصوص ضمانتهای بانکي در مناطق محروم سختگيري نداشته باشند، همچنين شعبههاي سيار در اين مناطق حضور پيدا کنند، طبق قوانين بانکهاي عامل ميتوانند در مناطق محروم سرمايهگذاري کنند و براي تامين منابع اموال مازاد خود را بهفروش برسانند.
استاندار چهارمحال و بختياري در پايان گفت: تبديل وضعيت فرزندان ايثارگر شاغل در بانکها در دستور کار قرار بگيرد.