kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۶۸۹
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
*رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از احتمال حضور 
سید جلال حسینی در جمع مربیان این فصل آینده این تیم خبر داد.درویش در این زمینه گفت: در هفته پیش رو جلسه‌ای با سیدجلال خواهیم داشت. او گفت هرجایی امکان داشته باشد به عنوان کسی که می‌خواهد کمک کند حاضر خواهد شد.مدیرعامل پرسپولیس افزود: فکر می‌کنم او در فصل آینده به کادرفنی تیم اضافه ‌شود.
* با اعلام حامد افضلی معاون بین‌الملل باشگاه استقلال، دادگاه حکمیت ورزش (CAS)، تاریخ جدید اعلام رای پرونده‌های باشگاه استقلال را اعلام کرد.با توجه به این مسئله، قرار است رای نهایی پرونده لئوناردو پادوانی ۱۷ تیر و پرونده استراماچونی ۳۱ تیر اعلام شود.همچنین ۲ تیر، رای نهایی پرونده میلیچ در فیفا اعلام خواهد شد.پیش‌تر قرار بود که رای نهایی پرونده استراماچونی،‌روز۲۷ خرداد اعلام شود.
*باشگاه استقلال تهران با وجود عدم توافق با گزینه‌های مد نظر خود برای هدایت این تیم اقدام به جذب مهاجم فصل گذشته سپاهان اصفهان کرد.سجاد شهباززاده که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را در کارنامه خود دارد با عقد قراردادی جدید به جمع آبی پوشان پایتخت بازگشت تا‌اندکی از نگرانی هواداران این تیم بابت انفعال در نقل و انتقالات تابستانی کم کند.صفحه رسمی باشگاه استقلال تهران با انتشار عکس شهباززاده خبر پیوستن او به این تیم را تأیید و به او خوشامد گفت.او در حالی پیراهن آبی پوشان پایتخت را در فصل آینده بر تن می‌کند که در دو فصل گذشته جزو گزینه‌های مد نظر یحیی گل محمدی برای پیوستن به پرسپولیس بود و مذاکراتی را نیز با این باشگاه انجام داده بود اما در نهایت تصمیم گرفت به استقلال بپیوندد.
*محمد خدابنده‌لو، کاپیتان تیم‌ملی امید و بازیکن ذوب آهن با عقد قراردادی به گل‌گهر پیوست.خدابنده‌لو با عملکردی که فصل گذشته در ذوب‌آهن و تیم‌ملی امید داشت مورد توجه مدعیان لیگ برتر قرار گرفته بود اما در نهایت ترجیح داد که شاگرد امیر قلعه‌نویی شود.
*دنی آلوس‌هافبک برزیلی که در بازگشت دوباره به بارسلونا نتوانست انتظارات را برآورده کند با انتشار پستی رسما از این تیم خداحافظی کرد.آلوس در بخشی از پست خود نوشت: هواداران عزیز بارسلونا زمان خداحافظی فرا رسیده است. من هشت سال در بارسلونا زندگی کرده‌ام و مثل دیگر چیزها حضور من هم پایانی دارد.او در ادامه نوشت: من با بارسلونا ۲۳ جام کسب کرده‌ام. می‌خواهم از سران باشگاه که دوباره فرصت حضور در تیم را به من دادند تشکر کنم. امیدوارم جهانیان فراموش نکنند که شیر در ۳۹ سالگی همچنان شیر است.
*بعد از چالش‌هایی که در مسیر برگزاری بازی دوستانه تیم ملی در فیفا دی خرداد ماه پیش آمد حمید استیلی و میرشاد ماجدی، مدیر تیم ملی و سرپرست فدراسیون فوتبال وعده دادند که تیم ملی در فیفا دی بعدی که سپتامبر خواهد بود دست کم دو بازی دوستانه انجام خواهد داد. با پیشنهاد صالحی امیری به رئیس‌کمیته ملی المپیک مجارستان ممکن است در روزهای آتی مذاکره بین فدراسیون فوتبال ایران و مجارستان برای برگزاری بازی دوستانه درنیمه اول آبان  آغاز شود. قرار است این موضوع از طریق فدراسیون فوتبال در روزهای آینده دنبال و نهایی شود.
*باشگاه استقلال در تازه‌ترین پیشنهاد خود با ارسال یک نامه رسمی، از گابریل پین خواسته برای تمدید قرارداد وارد مذاکره شود اما مربی ایتالیایی به این باشگاه اعلام کرده تنها برای سرمربیگری حاضر به همکاری است و در غیر این صورت مذاکره‌ای نخواهد داشت.
*مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ اولین بار است که در ۳ کشور به عنوان میزبان جام جهانی برگزار می‌شود. البته اکثر بازی‌ها در ایالات متحده برگزار می‌شود؛ ۶۰ بازی در این کشور برگزار می‌شود و مکزیک و کانادا هر کدام ۱۰ بازی برگزار می‌کنند.در یک اطلاعیه تلویزیونی در نیویورک، ۱۱ شهر ایالات متحده به عنوان شهرهای میزبان، به همراه سه شهر در مکزیک و دو شهر در کانادا برای اولین جام جهانی مشترک بین سه کشور تایید شدند.جیانی اینفانتینو، رئیس‌فیفا پس از اعلام محل برگزاری، در مصاحبه‌ای با تلویزیون فاکس گفت که تصمیم در مورد مکان بازی افتتاحیه و فینال در آینده اتخاذ خواهد شد. همچنین باید توجه داشت از مرحله یک چهارم نهایی به بعد تمام بازی‌ها در آمریکا برگزار خواهد شد. این کشور قبلا در سال ۱۹۹۴ نیز جام جهانی را میزبانی کرده بود.اسامی شهرهای میزبان به شرح زیر است:*آمریکا: آتالانتا، بوستون، دالاس، هیوستون، کانزاس سیتی، لس آنجلس، میامی، نیویورک / نیوجرسی، فیلادلفیا، سانفرانسیسکو، سیاتل *مکزیک:گوادالاخارا، مکزیکو سیتی و مونتری *کانادا: تورنتو و ونکوور.