kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵

 تظاهرات مسلمانان هند علیه مقام هتاک وارد هفته دوم شد

 
 
 
 هزاران تن از مسلمانان هند در شرق این کشور برای دومین هفته در حالی دست به اعتراض گسترده علیه مقامات هتاک به پیامبر اکرم(ص) زدند که شش تن از قضات سابق و برجسته هند نیز گفتند که دولت ایالتی به صورت غیرقانونی منزل فعالان مسلمان را تخریب کرده است.
مسلمانان در سراسر هند در اعتراض به اظهارات ضد اسلامی از سوی دو تن از اعضای حزب نخست‌وزیر این کشور دست به راهپیمایی‌های گسترده زده‌اند. این اعتراضات دومین هفته خود را طی می‌کند. آن طور که ایسنا نوشته، درگیری‌هایی بین مسلمانان و هندوها و همچنین معترضان و پلیس در چند منطقه روی داده که در جریان آن دست‌کم ۴۰۰ تن دستگیر شده‌اند.
در شمال هند و ایالت اوتارپرادش، سر وزیر آن که یکی از تندروهای حزب ملی‌گرای نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند است دستور داده بود تا منازل افرادی که به دست داشتن در آشوب‌های اخیر متهم هستند، از جمله منزل «محمد جاوید»، فعال مسلمان تخریب شود. شش قاضی سابق و شش وکیل ارشد روز سه شنبه در نامه‌ای خطاب به رئیس‌دادگستری هند اقدام سر وزیر ایالت اوتارپرادش را در تخریب منزل این فعال مسلمان محکوم کردند. این افراد به دیوان عالی هند تاکید کردند تا افرادی که ناقض قانون و نظم عمومی از اوتارپرادش هستند، مجازات کند.