kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۵۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

چون شریک غربی‌هاست
کاربری نوشت: «هشت روزی از اعتصاب گسترده رانندگان ماشین‌های سنگین و کامیونداران در کره جنوبی به علت قیمت سوخت و مشکلات اقتصادی و شغلیشون گذشته نه خبرش تیتر اول سایتها و شبکه‌های بین‌المللی شده نه در فضای مجازیشون سلبریتیها و سایبریهای وابسته در حال بنزین ریختن روی آتشند چون کره جنوبی با غربیاست.»
نشانه‌های افول آمریکا
امیرحسین قنبری: «یک شهروند آمریکایی میگه ما از گرانی سوخت آتیش میگیریم، سقوط می‌کنیم و به جهنم میریم! یک سناتور آمریکایی میگه در ایالت ما سوخت این‌قدر گرونه که خرید کوکائین راحت‌تر از سوخته! پ.ن: وقتی میلیاردها دلار به اوکراین و اسقاطیل و مبارزه با ایران قوی خرج کنن میشه افول آمریکا!»
ضربه‌های اصلاح‌طلبان به کشور
علی: «ایرانِ امروز با ۳ مشکل اساسی مواجه شده: ۱_مشکل تولید نقدینگی(میراث بانک‌های خصوصی که خاتمی ایجاد کرد)، ۲_مشکل مدیریت آب(میراث‌هاشمی)، ۳_مشکل جمعیت(میراث‌هاشمی). هر ۳ مشکل هم در دوران روحانی تشدید شد. من موندم اصلاح‌طلبا با چه رویی هنوز حرف میزنن، تازه اینا بخشی از فتوحاتشون بود.»
قابل توجه غرب‌پرست‌ها
ایمانی با انتشار این تصویر نوشت: «پانزده کشور اول دنیا در زمینه بیشترین مرگ و میرهای کرونایی: آمریکا 117نفر، اول -تایوان 109 نفر، دوم -فرانسه 92 نفر، سوم و روسیه، برزیل، آلمان، آفریقای جنوبی، انگلیس، کره جنوبی و... ایران بدون برجام و FATF، و بدون فایزر و مدرنا و جانسون‌اند جانسون، فقط دو قربانی.»
یک نمونه کار از جریان تحریف
احسان منصوری: «برجام سال ۹۴ امضا شده، ترامپ سال ۹۷ از برجام خارج شد، بایدن هم از ۱۴۰۰ برای بازگشت به برجام مقاومت می‌کند. آن وقت جلیلی که از ۹۲ هیچ کاره مملکت است را مقصر می‌دانید؟ نفرت نسبت به قیافه و تیپ و ادبیات جلیلی را می‌فهمم، اما تبرئه کردن عامل تحریم و مقصر شماردن یک آدم هیچ کاره را نه.»
مدارس آمریکا میدان جنگ است
کامیار بهشتی با انتشار این مطلب و تصویر نوشت: «توی مدارس آمریکا به دلیل نبود امنیت جانی یسری پتوهای ضدگلوله پخش کردن بین دانش‌آموزها و آموزششون دادن که وقتی تیراندازی شد چجوری ازش استفاده کنن. بعضی از کاربرها هم گفتن با این شرایط توی خونه درس بخونن بهتره تا بفرستیمشون برن توی منطقه جنگی!»
شرط نه، تشویق
مهدی قاسم زاده: «تاهل و فرزندآوری شرط پذیرش هیات علمی دانشگاه‌ها نشده، بلکه قرارست صرفا به‌عنوان یک امتیاز (آن‌هم در مرحله ارزیابی‌صلاحیت عمومی) درنظر گرفته شود؛ اولا متقاضی ابتدا توسط کمیته جذب مورد انواع و اقسام مصاحبه‌ها و سنجش‌های علمی قرار می‌گیرد و درثانی هدف از این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز صرفا تشویق نخبگان به ازدواج و فرزندآوری بنظر می‌رسد!»