kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۴۶۹
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشریح کرد

جزئیات کشف لوازم خانگی قاچاق در «امین حضور»

 
 
 
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد: طی عملیاتی در خیابان امین حضور تهران دو انبار بزرگ کالاهای لوازم خانگی قاچاق و جعلی کشف و ضبط شد.
حمیدرضا دهقانی‌نیا در رابطه با کشف انبارهای لوازم خانگی قاچاق در بامداد جمعه در خیابان امین‌حضور تهران، به خبرگزاری فارس گفت: دولت مصمم به برخورد قاطع و مستمر با عرضه کالاهای قاچاق به ویژه در گلوگاهی مشابه سطح عرضه و انبارها است. به این منظور با هماهنگی معاون اول رئیس‌جمهور و تاکید وی در جلسه هیئت دولت و همچنین هماهنگی و محوریت ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز این اقدام را در قالب قرارگاه مقابله با عرضه و انبار کالای قاچاق، پنج کمیته ذیل قرارگاه عملیاتی در نیمه شب جمعه در فاصله زمانی 12 نیمه شب تا 3 بامداد انجام دادند.
دهقانی‌نیا افزود: در عملیات مذکور در خیابان امین‌حضور تهران از یک انبار فقط 43 میلیارد ریال کالای محرز قاچاق کشف شد که این رقم ارزش اولیه غیرکارشناسی شده است و ممکن است به مراتب ارزش این کشفیات بیشتر باشد.
وی اظهار داشت: از انبار دیگر نیز در خیابان امین حضور نزدیک به 13 کامیون کالای قاچاق خارج شد و این کشفیات تحویل سازمان جمع‌آوری فروش اموال تملیکی شد.
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه براساس قانون مبارزه با قاچاق و ضوابط ابلاغی از قبیل تبصره 4 ماده 8 گروه‌های کالایی هدف باید دارای شناسه کالایی باشند، یادآور شد: با توجه به اینکه لوازم خانگی کشف شده در این انبارها فاقد شناسه کالا بوده به ظن قاچاق کشف و تحویل املاک سازمان جمع‌آوری فروش اموال تملیکی شدند تا اقدام مقتضی در این باره صورت گیرد.
دهقانی‌نیا ادامه داد: هدف از این‌گونه عملیات و اقدامات این است که به قاچاقچی بفهمانیم، سطح عرضه جولانگاهی برای کالاهای قاچاق نیست و این محل آماج هدف مبارزه با قاچاق کالا قرار می‌گیرد و این سطح خطرپذیری برای نگهداری و عرضه کالاهای قاچاق خواهد بود. 
وی با اشاره به اینکه در انبار دوم متاسفانه علاوه‌بر کالای قاچاق با جعل کالای لوازم خانگی نیز مواجه شدیم، بیان داشت: جعل کالای لوازم خانگی خیانتی به مراتب بدتر از آنچه که در حوزه قاچاق با آن مواجه هستیم است. در این انبار با کابینت‌های دست دوم یخچال، ماشین لباس‌شویی و... مواجه شدیم که این کابینت‌های دست دوم رنگ می‌شد، در داخل آن موتور یک نشان تجاری در قالب یک نشان تجاری دیگر تعبیه می‌شد و نشان تجاری ثالثی هم با دستگاه‌های موجود بر روی آن لوازم خانگی جعلی نصب می‌شد.
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: روش‌های مختلفی از جمله مراجعه به وبگاه سامانه جامع تجارت برای کسب اصالت کالا وجود دارد. همچنین خریداران می‌توانند با مراجعه به وبگاه irangs.ir و وارد کردن کد دستوری سامانه #7777*4* نسبت به احصا اصالت کالای خریداری شده خود اقدام کنند.
 کشف 3 هزار قلم لوازم خانگی قاچاق
 توسط پلیس امنیت اقتصادی تهران در شوش
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ نیز گفت: بیش از سه هزار دستگاه انواع لوازم خانگی برقی خارجی دپو شده به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد ریال در محدوده شوش شناسایی شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سرهنگ علی‌اصغر محمودیان اظهار داشت: با انجام اقدامات فنی دو اکیپ عملیاتی از مأموران این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای خانگی قاچاق به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد ریال در محدوده شوش تهران شدند و طی بازرسی‌های اولیه مشاهده شد کالا‌های دپو شده از مبادی غیررسمی و به صورت قاچاق وارد شده و در سامانه جامع تجارت و انبار‌ها ثبت نشده و فاقد هرگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی هستند.
محمودیان افزود: کالا‌های کشف شده شامل تعداد ۱۷۴ دستگاه آبمیوه‌گیری، ۱۶ دستگاه چرخ گوشت، ۱۷۱۴ دستگاه لوازم برقی آشپزخانه،
۲۴ دستگاه چای‌ساز، ۱۷۰ دستگاه اتوبخار،
۹۶۶ دستگاه ریش تراش بوده که پرونده درخصوص قاچاق کالا تشکیل و به مرجع قضائی معرفی شد.
وی بیان داشت: قاچاق این‌گونه لوازم که مشابه با کیفیت تولید داخل دارند باعث تعطیلی کارگاه‌های تولیدی و از بین رفتن مشاغل می‌شود لذا مبارزه با آن از اهم وظایف این پلیس است و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.