kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
هشدار شدید انصارالله به ائتلاف سعودی

کشتی‌هایی که نفت یمن را غارت می‌کنند هدف قرار می‌گیرند

 

سرویس خارجی –
ادامه غارت نفت یمن از سوی ائتلاف سعودی با هشدار شدید انقلابیون یمن مواجه شد و یک عضو شورای عالی سیاسی یمن در این ارتباط اعلام کرد کشتی‌هایی که نفت یمن را غارت کنند هدف قرار می‌گیرند.
پس از آن که کشتی غول پیکر «Apolytares»، عصر شنبه، با حمل یک محموله بزرگ نفت خام غارت شده، بندر «الشحر» در استان حضرموت را ترک کرد، مشاور شورای عالی سیاسی یمن گفت که شرکت‌ها و نفتکش‌هایی که در دزدی منابع نفتی و گازی یمن دست دارند، هدف گرفته می‌شوند.
هشدار این مقام یمنی در پی سرقت بیش از ۲ میلیون بشکه نفت خام یمن صورت گرفته است. بر اساس گزارش خبرگزاری سبا یمن، این کشتی بیش از 2 میلیون بشکه نفت خام غارت شده به ارزش کلی بالای ۲۷۰ میلیون دلار، معادل ۱۶۲ میلیارد ریال یمن، را از بندر الشحر خارج کرده است.
«محمد مفتاح»، مشاور شورای عالی سیاسی یمن با هشدار به ائتلاف سعودی و اماراتی، افزود: «غارت نفت خام یمن در سایه تداوم غارت سازمان یافته متجاوزان و مزدوران آن از درآمدهای نفت خام و ثروت یمن و تداوم قطع حقوق کارکنان دولت برای بیش از شش سال صورت می‌گیرد. تنها همین محموله نفت به سرقت رفته، می‌توانست، حقوق کلیه کارکنان دولت در سراسر استانهای یمن را به مدت دو ماه تامین کند.»به نوشته وب‌سایتهای رصد دریانوردی، این کشتی محموله خود را در بندر «سی راچا» تایلند تخلیه خواهد کرد.
«محمد مفتاح»، مشاور شورای عالی سیاسی یمن همچنین تاکید کرد که عربستان و امارات در حال سوءاستفاده از شرایط فعلی آتش بس هستند و به واسطه شرکت‌ها و نفتکش‌هایشان در حال سرقت نفت و گاز یمن هستند. به نوشته «المسیره»، وی تاکید کرد که شرکت‌ها و نفتکش‌هایی که در دزدی منابع نفتی و گازی یمن دست دارند، هدف قرار می‌گیرند.