kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹

اخبار ورزش جهان

 
 
رونمایی رسمی منچستر سیتی از‌ هالند 
مهاجم چند فصل اخیر بوروسیا دورتموند به طور رسمی به تیم تحت‌هدایت پپ گواردیولا پیوست.
باشگاه منچسترسیتی دیروز به طور رسمی از ارلینگ‌ هالند به عنوان خرید جدید تیم تحت ‌هدایت پپ گواردیولا رونمایی کرد. پیش از این باشگاه منچسترسیتی اعلام کرده بود که به طور رسمی با باشگاه بورسیا دورتموند برای انتقال این مهاجم نروژی به ورزشگاه اتحاد به توافق رسیده و این انتقال منوط به توافق با این بازیکن 21 ساله است. 
بر اساس اعلام باشگاه منچسترسیتی،‌ هالند با امضای قراردادی پنج ساله به این تیم پیوسته و خود را تا پایان ماه ژوئن 2027 به من‌سیتی متعهد کرده است. او از تاریخ اول جولای (10 تیر) به تیم تحت‌‌هدایت پپ گواردیولا ملحق خواهد شد.پیش از این فابریتزیو رومانو خبرنگار سرشناس ایتالیایی و کارشناس نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا خبر داده بود؛‌هالند دستمزدی مشابه کوین دی‌بروینه در من‌سیتی خواهد داشت، یعنی 375 هزار پوند در هفته. منچسترسیتی برای عملی کردن این انتقال بند فسخ 75 میلیون یورویی ارلینگ‌هالند را فعال کرد. 
هالند بعد از امضای قراردادش با سیتی، گفت: بر تن کردن پیراهن سیتی لحظه ویژه و خاصی برای من است. من بازی‌های سیتی را تماشا می‌کردم. این تیم سبک بازی فوق‌العاده و بازیکنان سطح بالایی دارد. 
وی افزود: پپ گواردیولا یکی از بهترین مربیان در تاریخ فوتبال است به همین خاطر معتقد هستم در مکان مناسبی هستم تا آرزوهایم را محقق کنم.