kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
چمران

یکی از راه‌های نفوذ به سامانه‌های شهرداری شناسایی شد

 
رئیس‌شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه اطلاعات شهروندان حذف و مورد سرقت قرار نگرفته است، از شناسایی یکی از راه‌های نفوذ به سامانه‌های شهرداری تهران و حمله سایبری به این سامانه‌ها خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، مهدی چمران در حاشیه جلسه روز گذشته شورای شهر تهران درباره آخرین اقدامات شهرداری برای راه‌اندازی سامانه‌های هک شده این مجموعه گفت:‌ با توجه به گستردگی سامانه‌های شهرداری تهران که بالغ بر 50 هزار کاربر، پیمانکار و شهروند تهرانی را خدمت‌رسانی می‌کند و این خدمت در بخش‌های مختلف ارائه می‌شود، پس از این حمله برخی از این بخش‌ها در فرآیند خدمت‌رسانی دچار اختلال شده‌اند.
چمران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای راه‌اندازی مجدد این سامانه‌ها اظهارداشت: پس از این حادثه نیروهای متخصص شهرداری تهران ورود جدی به کار داشتند و البته بخش‌هایی از این سامانه‌ها نیز وارد چرخه خدمت شدند که به تدریج نیز مابقی این سامانه‌ها وارد چرخه خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه نیروهای متخصص شهرداری تهران یکی از راه‌های نفوذ به سامانه‌ها را شناسایی کرده‌اند، افزود: پنجشنبه بازدیدی از سازمان فاوا شهرداری تهران داشتم و حتی آزمایش‌هایی برای راه‌اندازی سامانه‌های شهر‌سازی، مالی و حتی حساب شهروندی سامانه «تهران من» صورت گرفت و امروز (یکشنبه) نیز این سامانه‌ها در دسترس قرار گرفتند؛ اما دو الی سه بخش نیز باید به زودی راه‌اندازی شود که براساس اعلام مسئولین سازمان فاوا این بخش‌ها به زودی وارد چرخه خدمت‌رسانی خواهند شد.
رئیس‌شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه اطلاعات شهروندان حذف و مورد سرقت قرار نگرفته است، گفت: اطلاعاتی از جمله عوارض، طرح ترافیک و... در مجموعه شهرداری وجود دارد و چنان‌که این اطلاعات حذف هم می‌شد شهرداری از آنها بک‌آپ دارد.