kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۳۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
پزشکی قانونی تعداد صحیح فوتی‌ها را 14 نفر اعلام کرد

سرعت بالای قطار و انسداد مسیر توسط بیل مکانیکی 2 عامل سانحه ریلی مشهد- یزد

 
 
 
کمیسیون عالی سوانح راه آهن در اطلاعیه شماره یک خود، سرعت بالای قطار و انسداد مسیر توسط بیل مکانیکی را دو عامل مهم در ایجاد سانحه قطار مشهد- یزد اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در متن این اطلاعیه با بیان گزارشی از مجموع حوادث رخ داده تا پیش از وقوع حادثه که منجر به مصدومیت و جان‌باختن جمعی از هموطنان شد تاکید شده است: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته تاکنون، دو علت مهم در وقوع این سانحه، انسداد مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی پس از اتمام عملیات و اعلام آزاد ‌سازی مسیر تردد قطار از سوی سرپرست عملیات به‌سازی و همچنین تخطی از سرعت مقرره و تعیین شده مطابق حکم احتیاط است.
در این اطلاعیه تاکید شده شناسایی سایر علل و عوامل موثر در وقوع این سانحه در دست بررسی است که پس از تحقیقات بیشتر، نتایج آن به استحضار خواهد رسید.
 تحویل جسد ۱۴ قربانی حادثه قطار به خانواده‌ها
مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد گفت: با تحویل پنج پیکر دیگر به خانواده‌ها، کار شناسایی و تعیین هویت اجساد حادثه قطار مشهد – یزد به اتمام رسید.
به گزارش روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، فریبرز آیتی با اعلام این خبر افزود: در حادثه خروج قطار مشهد – یزد از ریل، متاسفانه ۱۴ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند که از این تعداد یک نفر در شهرستان طبس (محل وقوع حادثه) شناسایی و تحویل بستگان شد اما مابقی پیکرها برای تعیین هویت به پزشکی قانونی یزد انتقال یافتند.
آیتی افزود: از پیکرهای منتقل شده به سالن تشریح یزد، هشت پیکر در روز پس از حادثه شناسایی و طبق دستور قضایی اجساد آنان به بستگان تحویل شد. پیکر پنج قربانی نیز برای انجام آزمایشات ژنتیک و تطبیق نمونه‌های ارسالی به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان ارسال و پس از انجام آزمایشات، تعیین هویت و شب گذشته به خانواده‌ها تحویل شدند.
به گفته وی، با تحویل این پنج پیکر به خانواده‌ها، کار شناسایی و تعیین هویت قربانیان حادثه قطار به اتمام رسید.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل پزشکی قانونی یزد در مورد تفاوت آمار اعلامی روز اول که از فوت 22 نفر حکایت داشت و کاهش تعداد فوتی‌ها به 14 نفر گفت: تیم‌های حاضر در محل، قطعات اجساد را در قالب ۲۲ کاور برای تشخیص هویت جمع‌آوری کرده بودند که قابل شناسایی نبودند. پس از انتقال کاورها به استان و بررسی‌های دقیق کارشناسی از سوی پزشکی قانونی بر روی باقی مانده اجساد، در نهایت با توجه به اعلام آمار مفقودی‌ها از سوی خانواده‌ها و بررسی‌های پزشکی قانونی، تعداد قطعی فوتی‌ها ۱۴ نفر اعلام شد.
آیتی افزود: آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی اصفهان آخرین نمونه‌های ارسال شده را مورد بررسی قرار داده و همه موارد هویت مشخص شده است.