kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
احتمال انتخاب سرپرست برای سوارکاری

انتخاباتی که از سوی وزارت رد شد

 

وزارت ورزش و جوانان انتخابات سوارکاری را ملغی کرد و احتمالا برای این فدراسیون سرپرست تعیین خواهد شد.
در حالی که وزارت ورزش روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد انتخابات فدراسیون سوارکاری با ۱۰ روز تعویق روز ۳۱ خرداد برگزار می‌شود اما اعضای مجمع روز شنبه در کمیته ملی المپیک گرد هم آمدند و این انتخابات را برگزار کردند که طاهره طاهریان به نمایندگی از کمیته در مجمع حضور داشت.
از ۵۶ عضو مجمع ۴۸ نفر حضور داشتند که در نهایت مسعود خلیلی با بیشترین آرا برای چهار سال رئیس‌فدراسیون انتخاب شد، البته این فدراسیون دو نامزد دیگر هم داشت که به دلیل اعتراض روز گذشته در انتخابات شرکت نکردند.
حالا شنیده شده وزارت ورزش و جوانان برای این فدراسیون سرپرست انتخاب کرده است. با این شرایط کاملا مشخص است وزارت ورزش که روز شنبه در انتخابات نماینده‌ای نداشت، این مجمع را به رسمیت نمی‌شناسد.
محمد پولادگر معاون وزیر ورزش و جوانان در این باره و اعتراض نامزدها، گفت: یکی از دلایل اینکه ما مجمع را می‌خواستیم با ۱۰ روز تاخیر برگزار کنیم اعتراض ۲ نامزد بود. با بررسی همه انتخابات فدراسیون‌ها می‌بینید سرپرست داریم چون معمولا رئیس‌وقت کاندیداست و برای اینکه شائبه‌ای در انتخابات نباشد و نامزدها با فرصت و شرایط مساوی در انتخابات باشد حتی ۱۰ روز، فدراسیون را به شرایط سرپرستی می‌بردیم.
معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: دوستان به شدت مقاومت می‌کردند که فدراسیون به دوره سرپرستی نرسد به همین دلیل با وجود اینکه به آقای خلیلی و دبیر مجمع گفته شده بود اجازه دهید سرپرست معرفی و در شرایط مساوی انتخابات برگزار شود اصرار کردند بدون در نظر گرفتن مکالمات و صحبت‌های متعدد، انتخابات برگزار شود در حالی که در سایت وزارت و خبرگزاری‌ها خبر تعویق منعکس شد چطور می‌گویند ما خبر نداشتیم؟
پولادگر درباره موضع وزارت و اینکه انتخابات را قبول دارید یا خیر، تصریح کرد: خیر ما در انتخابات حضور نداشتیم و آن را تایید نمی‌کنیم. چون روال قانونی طی نشده است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای فدراسیون سرپرست انتخاب می‌کنید، گفت: با عنایت به قوانین و برای اینکه مشکلی نباشد تدبیر خواهیم کرد و کار را جلو می‌بریم.