kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳

صادرات 70 درصد تولیدات فرش مددجویان کمیته امداد به بازارهای جهانی

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: ۷۰ درصد تولیدات فرش مددجویان کمیته امداد به دلیل برخورداری از کیفیت بالا، به بازارهای جهانی صادر می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی فیروزآبادی با گرامیداشت روز صنایع دستی و روز ملی فرش اظهارداشت: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار طرح اشتغال در حوزه قالی و گلیم‌بافی توسط مددجویان کمیته امداد در حال اجرا است.
فیروزآبادی افزود: مددجویان کمیته امداد سالانه بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع قالی و گلیم، تولید و به بازارهای داخلی و خارجی ارسال
می‌کنند.
وی با اشاره به نقش‌آفرینی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در عرصه صادرات فرش کشور گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد تولیدات فرش مددجویان کمیته امداد توسط تجار معتبر ایرانی، به کشورهای هدف صادر می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه تولیدات فرش مددجویان کمیته امداد موفق به ثبت نشان بین‌المللی «احسان» شده است، خاطرنشان کرد: فرش مددجویان کمیته امداد به دلیل کیفیت بالا و برخورداری از هزار دست نقشه اختصاصی، مورد استقبال خوبی در بازارهای جهانی قرار گرفته
است.
فیروزآبادی تاکید کرد: قیمت هر متر مربع قالی روستایی‌باف، عشایرباف و درشت‌باف مددجویان کمیته امداد سه تا پنج میلیون تومان در بازار است که سقف درآمد ۱۵ میلیون تومانی را برای مددجویان به وجود می‌آورد.