کد خبر: ۲۴۳۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰

تظاهرات گسترده در افغانستان با شعار آمریکا اموالمان را پس بده

 

مردم قندهار در اعتراض به توقیف دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا و تاثیر آن بر تشدید بحران انسانی این کشور ضمن درخواست برای آزاد‌سازی این پول‌ها، خواستار پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان جنگ شدند.
معترضان در شهر قندهار با ناعادلانه خواندن تصمیم آمریکا برای ادامه توقیف دارایی‌های افغانستان تاکید کردند که این تصمیم برای مردم افغانستان قابل پذیرش نیست و از آمریکا خواستند تا در این باره تجدیدنظر کند.این درحالی است که پس از سقوط کابل در مرداد ماه سال گذشته، دولت آمریکا تمام دارایی‌ها و ذخایر ارزی افغانستان در این کشور را به بهانه به قدرت رسیدن طالبان توقیف کرد. بهمن ماه نیز «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با صدور یک فرمان اجرایی اعلام کرد که نیمی از دارایی‌های افغانستان را برای رفع نیازهای انسانی در این کشور آزاد خواهد کرد اما نیمی دیگر از پول مردم افغانستان به خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر پرداخت خواهد شد.