kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۰۳۸
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
 
با پرسه‌ای در فضای مجازی با موضوعات مختلفی روبه‌رو می‌شویم 
که مورد توجه کاربران قرار گرفته است. انتشار این مطالب 
به معنی تأیید همه آنها از سوی کیهان نیست.
 
 خبر خوب
 مهدی: «خبر خوبی که لابلای اخبار حاشیه‌ای گم شد؛ بزرگ‌ترین کارخانه کاشی استان سمنان پس از ۱۰ سال با حمایت دولت و دستگاه قضا به چرخه تولید بازگشت؛ در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ کارگر در این کارخانه مشغول به کار هستند و تا اتمام راه‌اندازی که در نیمه دوم امسال انجام می‌شود، این کارخانه با ۳۰۰ تا ۴۰۰ نیروی انسانی مشغول به کار خواهد شد.»
 برداشتن یا دزدی؟
 محمد با انتشار این تصویر نوشت: «‏به تیتر بی‌بی‌سی دقت کنید! از واژه‌ی «برداشتن» به‌جای «دزدی» استفاده کرده! چرا؟! چون این زمین شناس اهل انگلیسه.»
 کاربر دیگری هم نوشت: «برداشتن؟! اون اسمش قاچاق عتیقه‌اس، اسمش دزدیه، حالا باز هرجور صلاحه. پلشتای دزد آنگلوساکسون‌!»
 سناریوی اسرائیلی
 علیزاده: «صدور قطعنامه در آژانس مطلقا اهمیت ندارد. هر بچه‌ای می‌داند چین/روسیه ۲۰۲۲ چین/روسیه ۲۰۰۸ نیستند. این قطعنامه سناریویی ۱۰۰٪ اسرائیلی است. با ۲هدف: هیولا‌سازی از ایران در منطقه و ایجاد جو ترس/اضطراب داخل ایران. آنها که به این هیاهوی دروغ ضریب می‌دهند بازوهای رسانه‌ای نفتالی بنت هستند.»
 یک توصیه اقتصادی
 بیتا: «یه نفرتون یه روز نوشت بادمجون رو قبل از سرخ کردن اول بذارید توی فر، یکم که آبش رفت سرخ کنید و عجب روش خوبی بود توی این گرونی روغن.فکر کنم یک چهارم حالت معمول، روغن مصرف شد. هر کدومتون بود واقعا ممنون از توصیه ات.»
 دلسوزی غربی‌ها برای بچه‌های ما!
 سید: «با «سلام فرمانده» بچه‌ها رو شست‌وشوی مغزی ندین چون غرب با سند ۲۰۳۰ برای کودکان برنامه داره!»
 خدا خیرت بده دولت محترم
 امینی: «اگر حال پدر مادرها خوب نباشه، توی خونه حال همه خرابه، واقعا با حقوق ۳میلیونی حال خوب براشون میمونه؟ اینکه حداقل بگیرهای بازنشسته تامین اجتماعی الان ۵۷درصد افزایش حقوق داشتن رو نمیشه دید و تشکر نکرد؛ آقای دولت خدا خیرت بده.»
 یه کاری بکنید
 وحید ایمانی: آقایان مسئول؛ صاحبخانه‌ها، به‌جای ۲۵٪ کرایه‌ها را بین ۲۰۰تا۳۰۰ ٪ افزایش داده‌اند و در جواب اعتراض مستاجرین آنها را بیرون می‌کنند. هیچ نهادی هم مسئول نظارت نیست و بنگاههای ملکی هم با بی‌انصافی، برای دریافت دلالی بیشتر سمت صاحبان ملک ایستاده‌اند. چرا هیچ کدامتان کاری نمی‌کنید؟!» 
  آه کودکان یمنی
 یاس:« ‏7سال پیش با موشکهایی که به سعودی‌ها دادن، کارخانه‌های شیرخشک صنعا را بمباران کردن تا یمن را از پا در بیارن ولی کار خدا حالا خودشون با کمبود شیرخشک روبه‌رو شدند! آه کودکان مظلوم یمن گرفتشون!»