kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰

حمایت بنیاد برکت از کسب ‌وکارهای خانوادگی، 12 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند

 
 
مدیرعامل بنیاد برکت گفت: حمایت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از کسب‌وکارهای خانوادگی ایجاد بیش از ۱۲ هزار فرصت شغلی را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ترکمانه در تشریح برنامه‌های این بنیاد در حوزه کسب‌وکارهای خانوادگی اظهارداشت: حمایت از دو هزار و ۵۰۰ طرح کسب‌وکارهای خانوادگی در قالب کارگاه‌های خرد و کوچک برای سال جاری در دستور کار قرار دارد که زمینه ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار و ۲۵۰ نفر را به شکل مستقیم فراهم خواهد آورد.
ترکمانه افزود: هدف از این اقدام تبدیل طرح‌های خرد و خانگی خانوادگی به کارگاهی و توسعه کسب‌وکارشان است. کسب‌وکارهای خانوادگی به طرح‌هایی گفته می‌شود که ۴۰ درصد اعضای تشکیل‌دهنده آنها از اعضای یک خانواده بوده یا رابطه خویشاوندی داشته باشند. وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در این حوزه برای سال ۱۴۰۱ بیان داشت: راه‌اندازی و حمایت از دو هزار و ۵۰۰ کسب‌وکار خانوادگی را در برنامه امسال‌مان داریم که از این تعداد یک‌هزار و ۷۵۰ طرح در قالب کارگاه‌های خرد و ۷۵۰ طرح نیز به صورت کارگاه‌های کوچک خواهند بود. هر کارگاه خرد به طور متوسط برای ۳ تا ۵ نفر و هر کارگاه کوچک برای ۶ تا ۱۰ نفر به شکل مستقیم ایجاد اشتغال می‌کند. مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در سال گذشته نیز با حمایت از یک‌هزار طرح کسب‌وکار خانوادگی علاوه‌بر کمک به بزرگ شدن کسب و کار آنها زمینه ایجاد اشتغال برای ۴ هزار و ۹۰۰ نفر را فراهم کرده است.
ترکمانه درباره نحوه حمایت بنیاد برکت از کسب‌وکارهای خانوادگی توضیح داد: کمک اصلی بنیاد در حوزه ایجاد، استقرار و بزرگ شدن این نوع کسب‌وکارها است. تسهیلات تخصیص یافته به هر طرح از سوی بنیاد برکت سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال است که مجموع سرمایه‌گذاری با آورده متقاضی به ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال می‌رسد. بیشتر آورده در این طرح‌ها از سوی اعضای تشکیل دهنده تأمین می‌شود. وی با بیان اینکه کسب‌وکارهای خانوادگی بیشتر در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و حوزه‌های مرتبط با صنایع دستی فعال هستند، درباره نحوه برخورداری کسب‌وکارهای خانوادگی از حمایت این بنیاد گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن بنیاد برکت به آدرس app.barkat.ir طرح خود را در قسمت کارگاهی و کسب‌وکارهای خانوادگی ثبت کنند. تسهیل‌گران بنیاد پس از بررسی اولیه و اهلیت‌سنجی طرح‌ها به متقاضیان مراجعه خواهند کرد.