kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۹۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹

180هزار میلیارد تومان برای اشتغال و کارآفرینی در کشور اختصاص یافت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امسال ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از محل تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ برای کارآفرینی و اشتغال در سطح کشور اختصاص یافته است.
 
 
مشهد- خبرنگار کیهان:
 
به گزارش ایرنا، محمد صفایی دلویی در جلسه هماهنگی امور بانک‌های گناباد افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش بهداشت و درمان در استان‌های مختلف، سالانه کشورمان باید ۱۰ میلیارد دلار درآمد از محل گردشگری سلامت داشته باشد.
وی ادامه داد: این در حالی است که مجموع درآمد کشور در این بخش ۱۰ میلیون دلار است و این نشان می‌دهد که توجه کافی به استفاده از گردشگری سلامت برای توسعه و رونق اقتصادی نمی‌شود.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در دو سال اخیر برای اجرای طرح‌های مهم و بزرگ مانند «فروسیلیس، توسعه دیرگداز و همچنین ۲۲ طرح دیگر تولیدی و اقتصادی» در این شهرستان‌ها جذب شده و ۶۷۹  نفر هم امسال از مزایای تسهیلات بنیاد علوی و بانک‌های کشاورزی، صادرات و ملی بهره‌مند می‌شوند.
وی همچنین از جذب ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه کشت چغندر در سالجاری در گناباد خبر داد و گفت: با جذب این اعتبار برای یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.