kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۸۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
افزایش جانباختگان ریزش ساختمان به 38 نفر

استاندار خوزستان: متروپل از تبعات روابط ناسالم و نبود نظارت است

 
 
 
 
استاندار خوزستان گفت: متاسفانه طی سال‌های ۹۴ تا ۹۹ در شهر آبادان روابط ناسالمی را شاهد بودیم که حادثه متروپل نمونه‌ای از تبعات این روابط ناسالم و نبود نظارت‌ها است.
به گزارش استانداری خوزستان، صادق خلیلیان روز شنبه در حاشیه عیادت از یکی از مصدومان حادثه متروپل در بیمارستان گلستان اهواز اظهارداشت: امیدواریم حادثه متروپل درس عبرتی باشد تا ساختمان‌‎ها از نظر ضوابط فنی تحت نظر قرار گیرند و دیگر شاهد رقم خوردن چنین حوادثی که جان هموطنان را به خطر می‌اندازند، نباشیم. خلیلیان با تاکید بر لزوم برطرف کردن ضعف موجود در نظارت‌ بر ساخت و سازها افزود: ضعف نظارت و روابط ناسالم پشت پرده برخی ساخت و سازها بوده است.  وی بیان داشت: حادثه ریزش ساختمان متروپل ۳۷ مصدوم برجا گذاشت که اکثر مصدومان این حادثه به صورت سرپایی یا در بیمارستان مراحل درمان را به اتمام رساندند و ترخیص شدند. در حال حاضر سه مصدوم آسیب دیده این حادثه در بیمارستان بستری هستند که یک مورد در بیمارستان آبادان و دو مورد دیگر در بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و گلستان اهواز بستری هستند.
 تعداد جانباختگان متروپل
 به ۳۸ نفر افزایش یافت
همچنین معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان درخصوص آخرین آمار تلفات حادثه متروپل اظهارداشت: با تلاش گروه‌های جست‌وجو هویت پیکر یکی دیگر از شهروندان حادثه متروپل که از زیر آوار بیرون کشیده شده بود شناسایی شد.
احسان عباسپور در گفت‌وگو با ایرنا، تعداد کشته‌شدگان در حادثه متروپل را ۳۸ نفر عنوان کرد و افزود: تلاش برای یافتن پیکرهای احتمالی زیر آوار توسط گروه‌های امدادی حاضر در میدان ادامه دارد.
 چرا آمار دقیق از تلفات اعلام نمی‌شود؟ 
خبر دیگر اینکه به گزارش تسنیم، فرماندار آبادان، با بیان اینکه تلاش برای یافتن پیکرهای احتمالی زیر آوار توسط گروه‌های امدادی حاضر در میدان ادامه دارد، گفت:  برای ارائه آمار جانباختگان اعضای بدن‌هایی که از زیر آوار خارج می‌شود نظر پزشک قانونی به عنوان مرجع نظر نهایی خواهد بود. عباسپور با بیان اینکه طی چند روز گذشته با تلاش گروه‌های جست‌وجو و آواربردار برخی اعضای اجساد افراد در زیر آوار خارج شده که برای شناسایی به پزشک قانونی تحویل داده شدند، تاکید کر‌د: ممکن است برخی اعضای بدن‌های خارج شده متعلق به پیکرهایی باشد که قبلا از زیر آوار بیرون کشیده شده باشند لذا تا اعلام نظر پزشک قانونی نمی‌توان آمار را به صورت رسمی اعلام کرد.‌ وی از تشکیل ستاد رسیدگی به امور قضایی افراد خسارت‌دیده حادثه متروپل خبر داد.
 قصور و تقصیری از استاندار اسبق خوزستان در موضوع متروپل گزارش نشده است
مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: برخی رسانه‌ها خبر خروج استاندار اسبق خوزستان از کشور را روی خروجی خود بردند و بعضا اعلام نمودند که او یکی از مقصران اصلی حادثه متروپل است، با وصف اینکه هیچ یک از هیئت‌های اعزامی دولت، دادستانی کل و مجلس شورای اسلامی یا سایر مسئولین و‌ دستگاه‌های ذی ربط در این خصوص قصور و تقصیر مستقیم یا غیرمستقیم استاندار اسبق خوزستان درخصوص ریزش متروپل گزارشی به دادگستری خوزستان نداده‌اند از انتشاردهندگان اخبار فوق درخواست می‌شود چنانچه اطلاع یا مستندی از علت فروریختن ساختمان متروپل دارند موضوع را به دادگستری خوزستان اعلام کنند.
این گزارش حاکی است تاکنون هر کسی که دستگاه‌های ذی ربط گزارشی در مورد تقصیر یا قصور ارائه داده‌اند بازداشت شده است.