kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۸۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰

صهیونیست‌ها دیروز دومین خبرنگار زن را طی کمتر از یک ماه به ضرب گلوله به شهادت رساندند

 
 
سرویس خارجی –
گلوله داغ اشغالگران صهیونیست برای دومین بار طی یک ماه گذشته بر پیکره یک خبرنگار زن فلسطینی نشست تا این موضوع ثابت شود که در سکوت و عدم اقدام متحدان غربی تل‌آویو، صهیونیست‌ها به هر جنایتی که بتوانند در فلسطین دست می‌زنند.
کفن «شیرین ابوعاقله»؛ خبرنگار فلسطینی که از سوی صهیونیست‌ها با شلیک مستقیم گلوله به شهادت رسید، هنوز خشک نشده که نظامیان صهیونیست یک خبرنگار دیگر را با شلیک مستقیم گلوله به شهادت رساندند.
روایت شهادت جدیدترین خبرنگاری که با نام «غفران‌هارون حامد وراسنه» قربانی اقدامات ضدانسانی صهیونیست‌ها شده، داستان پرآب چشم است و براساس گزارش‌ها بامداد سه شنبه این زن فلسطینی بر اثر اصابت گلوله‌ای که از سمت چپ به سینه‌اش وارد و از سمت راست خارج شده، جانش را از دست داد. بدین ترتیب «وراسنه»، دومین خبرنگاری است که طی کمتر از یک ماه گذشته با گلوله داغ صهیونیست‌ها به شهادت می‌رسد. این زن فلسطینی 31 ساله و فارغ‌التحصیل بخش رسانه دانشگاه «الخلیل» بود و به عنوان خبرنگار در رادیو‌های محلی فعالیت می‌کرد. کانال تلگرامی رادیو الاقصی هم درباره وارسنه نوشته: «زنی که مقابل ورودی اردوگاه العروب در شمال الخلیل به شهادت رسید غفران وراسنه ۳۱ ساله بود که نظامیان رژیم اشغالگر به بهانه تلاش او برای حمله با سلاح سرد به وی تیراندازی کردند.»
شوربختانه صهیونیست‌ها به هنگام وقوع جنایت، اجازه امدادرسانی به موقع به این زن فلسطینی نداده‌اند و هلال احمر فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای رژیم صهیونیستی با جلوگیری از ورود نیروهای ما به شمال العروب برای امداد رسانی به غفران‌هارون که یکی از خدمه حلال احمر فلسطین است، عملا باعث به شهادت رسیدن وی شدند. 
حمله به مراسم تشییع شهید
حتی مراسم تشییع «غفران وراسنه» به مانند همکارش؛ ابوعاقله نیز با تنش و حملات وحشیانه نظامیان صهیونیستی همراه شد و نظامیان رژیم صهیونیستی به تشییع کنندگان «غفران وراسنه» در اردوگاه العروب در شمال الخلیل هم حمله کردند. 
واکنش‌ها به جنایت صهیونیست‌ها علیه «غفران وراسنه» نیز قابل توجه بوده است و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ترور« غفران وراسنه» را جنایت جنگی خواند. همچنین جنبش جهاد اسلامی با هشدار به رژیم صهیونیستی، مسئولیت کامل پیامد‌های ناشی از ترور این بانوی فلسطینی را به عهده اشغالگران دانست. وزارت امور خارجه فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهید وراسنه به محل کار خود می‌رفت و در هیچ رویدادی حضور نداشت و برای جنایتکاران و قاتلان هیچ خطری نداشت. وزارت امور خارجه فلسطین شهادت او را ادامه سلسله طولانی و مستمر جنایات اعدام میدانی توسط نیرو‌های اشغالگر بر اساس دستورالعمل‌های مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی دانست که شمار زیادی از مسئولان اسرائیلی و در صدر آنها شخصیت افراطی بنت به آن می‌بالند.
صهیونیست‌ها به هر جنایتی که برای شان ممکن باشد در فلسطین دست می‌زنند، از ترور و حمله به دیگران تا تخریب اماکن و ساختمان‌ها. به تازگی نیز وزارت اوقاف فلسطین اعلام کرد علاوه‌بر مسجدالاقصی مساجد زیادی در کرانه باختری مورد تهاجم صهیونیست‌ها قرار گرفته و بسیاری از آنها تخریب شده یا مورد هتک حرمت قرار می‌گیرند. حاتم البکری وزیر اوقاف و امور دینی تشکیلات خودگردان فلسطین در این ارتباط خبر داد: «اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی و مهاجران اشغالگر بسیاری از مساجد، اماکن عبادت و موقوفات در کرانه باختری را شامل شده است و این امر طی برهه اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است.»
به گفته این مقام تشکیلات خودگردان، اقدامات صهیونیست‌ها بیانگر برنامه‌های سازمان یافته‌ای است که با هدف اهانت به احساسات مسلمانان و پیشبرد اوضاع به سوی یک جنگ دینی است که به سختی می‌توان عواقب آن را پیش‌بینی کرد.
اظهارات البکری در پی یورش شماری از مهاجران صهیونیست به مسجد نبی یونس در شهر حلحول در کرانه باختری صورت گرفت. مهاجران صهیونیست بامداد سه شنبه با حمایت نظامیان صهیونیست به این مسجد یورش برده و درب و پنجره‌های آن را از جا کندند.
پناه به سلاح 
حجم جنایات و اقدامات مخرب صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی تا بدان حد زیاد است که روز به روز به ترس و هراس شان از زندگی در مناطق اشغالی افزوده می‌شود. در حالی که عصر سه شنبه اخبار و تصاویری از یورش مهاجران صهیونیست به روستای سلوان در جنوب مسجدالاقصی و تخریب دارایی فلسطینیان ساکن این منطقه منتشر شد، یک رسانه عبری زبان افزایش600 درصدی مسلح ‌سازی مهاجران صهیونیست را اعلام کرد.
روزنامه‌های یدیعوت احارانوت و معاریو در گزارش‌های جداگانه‌ای به نقل از وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خبر دادند، میزان درخواست‌های صدور مجوز حمل سلاح در میان مهاجران صهیونیست 600 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است و تنها بین ماه‌های مارس تا مه (اواخر اسفند تا اواسط اردیبهشت) بیش از 30 هزار درخواست مجوز تقدیم شده نهاده‌های ذی‌ربط شده است.
این اطلاعات در جریان نشست کمیسیون امنیت داخلی کنست با مسئولین این وزارت که با هدف تسریع در اعطای مجوز سلاح به مهاجران شهرک نشین برگزار شد، افشا گردید. به زعم مسئولین امنیتی رژیم صهیونیستی تا به حال با درخواست 2700 مورد موافقت شده است اما به دلیل شدت گرفتن عملیات ضد صهیونیستی فلسطینیان در عمق (رژیم صهیونیستی) میزان درخواست برای در اختیار داشتن سلاح هم به شدت افزایش پیدا کرده است.
در این بین رئیس‌بخش سلاح‌های جنگی وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خبر داد، در حال حاضر 150 هزار قطعه سلاح در اختیار 141 هزار غیر نظامی (مهاجران شهرک نشین) قرار دارد و این رقم شامل مجوز حمل سلاح برای شرکت‌های امنیتی و بقیه فعالان حقوقی نمی‌شود.