kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
فدراسیون والیبال دعوت کانادا را رد کرد

داورزنی:قدرت ایران برای دشمنان ما آزاردهنده است

رئیس‌فدراسیون والیبال به لغو دیدار دوستانه تیم ملی والیبال زنان ایران و کانادا واکنش نشان داد.

چند روز پس از آنکه دولت متخاصم کانادا تصمیم به لغو برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال ایران و کانادا در ونکوور گرفت، فدراسیون والیبال ایران دعوت کانادایی‌ها برای برگزاری دیدار تدارکاتی را رد کردند. دیروز روابط عمومی فدراسیون والیبال اعلام کرد: «بر اساس مذاکرات انجام شده با دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن، قرار بود به درخواست فدراسیون والیبال کانادا تیم ملی والیبال زنان ایران اواخر خرداد یا تیرماه سال جاری برای برگزاری دو دیدار دوستانه و تدارکاتی مقابل مکزیک و کانادا به ونکور کانادا سفر کند. اما مسئولین فدراسیون والیبال ایران و کادر فنی تیم ملی زنان پس از بررسی برنامه آماده‌‌سازی تیم ملی زنان برای حضور شایسته در رقابت‌های والیبال جام کنفدراسیون زنان آسیا و کشورهای اسلامی، با توجه به انجام سفر به کشور ثالث برای اخذ ویزای کانادا و پروسه طولانی اخذ ویزای این کشور و همچنین شرایط و حواشی به وجود آمده سیاسی، تصمیم به عدم برگزاری این اردو در کانادا در دوره زمانی خرداد و تیرماه سال جاری گرفتند.»
محمدرضا داورزنی رئیس‌فدراسیون والیبال در این باره گفت: یک روز آمریکایی‌ها ما را دعوت کردند و گفتیم اگر به تیم ما احترام می‌گذارید و در شرایط محترمانه کارها را انجام می‌دهید، می‌آییم که این اتفاق افتاد. الان هم مشکلی با فدراسیون کانادا نداریم و گفتیم در فرصت دیگری می‌آییم. همه باید به هم احترام بگذاریم. میدان مسابقه رقابتی است اما در خارج از مسابقه باید احترام بگذاریم و نباید آن را به بحث‌های سیاسی و بحث‌هایی که توسط جریانات دیگری دنبال می‌شود آلوده‌ کنیم چرا که این موضوعات شدیدا ضد ورزش و روابط خوب کشورها با هم است.
داورزنی ادامه داد: دشمنان قسم خورده ما هزینه می‌کنند تا فضای بین کشورها به ویژه کشورهایی که با ایران رابطه خوب دارند را تخریب کنند و همه روابط را به روابط سیاسی و پرتنش تبدیل کنند. ما کشوری دارای تاریخ و تمدن کهن هستیم و در ۴۰ سال بعد از انقلاب هم در میادین و رشته‌های مختلف حضور داشته‌ایم، به سبب توانمندی‌ها حرف برای گفتن داشته‌ایم، در خیلی رشته‌ها جزو سه کشور برتر جهان و در برخی رشته‌ها مثل والیبال جزو ۱۰ تیم برتر جهان هستیم. این شاید برای دشمنان ما آزاردهنده است. پس از فرصت‌های مختلف برای سیاه‌نمایی استفاده می‌کنند.
رئیس‌فدراسیون والیبال با بیان اینکه تعجب می‌کنم که برخی دولتمردان کشورهای غربی وارد این بازی‌ها می‌شوند، تاکید کرد: خودشان می‌دانند ایران دارای چه اقتداری است. تیم ملی والیبال مردان ما در این هفت هشت سال گذشته به دفعات با کانادا، آمریکا و سایر تیم‌ها بازی کرده است. همه این‌ها را هم در میادین مختلف برده‌ایم. اصلا بازی‌های والیبال میدان رقابتی خوب و نمایشی از توانمندی کشورهاست. متاسفانه جریاناتی که خود را ایرانی و وطن‌پرست می‌دانند، شروع به تخریب می‌کنند و از برخی سوژه‌ها استفاده می‌کنند.