kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
 
* سازمان جهانی خوارو بار و کشاورزی سازمان ملل اعلام کرده که ایران از نظر شاخص امنیت غذایی در رتبه 76 جهان قرار دارد و 119کشور جهان امنیت غذایی کمتری در مقایسه با ایران دارند. آن وقت یک عده بیسواد متخصص در تمام زمینه‌ها به نام سلبریتی‌ اظهار می‌کنند که هیچ کجای دنیا اوضاع به هم ریخته ما را ندارند! لطفا کمی انصاف داشته باشید و در زمینه‌ای که تخصص ندارید اظهار نظر نکنید!
شیرمحمدلو
* از اهتمام دولت دکتر رئیسی در جهت حذف ارز ترجیحی و بازگشت یارانه‌ها از جیب 4120 نفر به جیب 72 میلیون نفر تشکر می‌کنم. برخی از افراد که شاید طی چند سال اخیر از نعمت مرغ و تخم‌مرغ و... محروم شده بودند توانستند برای اولین بار این‌ها را مجانی دریافت کنند. البته مشکلات جهانی بر افزایش قیمت‌های بسیاری از اقلام تاثیر گذاشته است‌، ولی اقدام در جهت رفع بی‌عدالتی به هرحال شیرین است.
سلیمی
* عملکرد 25 ساله اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد که آنها بدنه اجتماعی خود را فریب داده بودند و اکنون مردم آنها را شناخته‌اند و این جریان جایی در میان مردم ندارد.
حاتمی‌نسب
* کسانی که مدعی‌اند تا برجام به نتیجه نرسد و FATF تصویب نشود صادرات و واردات با مشکل مواجه خواهد شد و کشور قفل می‌شود الان کجا نشسته‌اند؟با تلاش دولت خدمتگزار طی 9 ماه اخیر به اذعان خبرگزاری رویترز صادرات ایران در زمستان سال گذشته به اروپا 40 درصد افزایش داشته است. این جماعت موفقیت‌هایی مثل عضویت ایران در پیمان شانگهای‌، واردات ده‌ها میلیون دوز واکسن کرونا و... را ندیدند یا خود را به نابینایی زده‌اند؟
علی شرعی
*‌ تدبیر دولت انقلابی و رفتار مردمی در جریان ساماندهی جدید به یارانه‌‌ها از تکرار وقایع ناشی از بی‌تدبیری دولت قبل در سال 98 جلوگیری کرد و یکی از تفاوت‌های دولت مردمی با دولت با مشی لیبرال را نشان داد.
نادی شورایی
* تلاش وافر دولت دکتر رئیسی در مهار کرونا جای سپاس و تشکر فراوان دارد. چرا که مرگ‌‌و‌میر روزانه بالای 700 نفر را تک رقمی کرد و اگر قرار بود همت و تلاش این دولت نیز همانند دولت قبل باشد باید امروز شاهد مرگ هزاران نفر می‌بودیم. با تدبیر دولت خدمتگزار و لطف و عنایت خداوند امروز تعداد فوتی‌ها تک رقمی شده است و ان‌شاءالله به زودی شاهد صفر شدن مرگ‌و‌میرها و پیروزی بر این ویروس منحوس باشیم.
میرحسینی
* دولت سیزدهم در همین مدت عمر کوتاه 7-8 ماهه خود بیش از 8 سال دولت مدعی تدبیر کار کرد که آثار آن اظهر‌من‌الشمس است. اگر خدای ناکرده عمر دولت قبل تا به حال طول کشیده بود با این اوضاع نابسامان اقتصادی جهان و بدهی‌های سنگین دولت به بانک مرکزی، پیش‌خورکردن درآمدهای دولت، تورم60 درصدی و... امروز می‌بایست شاهد فتنه‌‌هایی مشابه 88 و 98 و... بودیم که نتیجه بد عملکرد جریان اصلاحات بود.
قهرمانی
* برخی که مدعی کاربلدی و اقتصاددانی هستند‌، حقیقتا نمی‌دانند که نقدینگی ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومانی، بدهی بیش از 1500 هزار میلیارد تومانی دولت قبل‌، کسری بودجه 450 هزار میلیاردی و ارز ترجیحی 4200 تومانی ریشه اصلی تورم دوره دوم دولت تدبیر است. این عده خدای ناکرده مشکل باصره و فکری پیدا کرده‌اند که حقایقی به روشنی خورشید را نمی‌بینند؟ آیا اینها مصداق آن آیات الهی نیستند که در قیامت اعتراض می‌کنند که ما در دنیا بینا بودیم چرا کور محشور می‌شویم که پاسخ می‌شنوند شما در دنیا هم در واقع کور بودید و حقایق را انکار می‌کردید!
کابلی
* رد پای رژیم صهیونیستی در ترور سرهنگ پاسدار صیاد خدایی مشهود است. این عبور از خطوط قرمز بسیاری از معادلات را برهم خواهد زد و بهای سنگینی برای صهیونیست‌ها و کسانی که پشت سر آنها هستند خواهد داشت. باید منتظر اقدام رعدآسای موشک‌های نقطه‌زن بود تا درس عبرت دیگری بر این جرثومه‌های قتل و غارت باشد.
ملانوروزی
*سپاه باید در اسرع وقت دست به انتقام خون شهید صیاد خدایی بزند و این جنایت دشمن را بی‌جواب نگذارد.
9087---0901
* یک ملاک و معیار خوب برای تشخیص درست یا غلط بودن کارها و طرح‌های دولت آقای رئیسی نوع واکنش دشمنان خارجی و داخلی است. اگر به واسطه یک کار دولت‌، دشمنان خود را به آب و آتش زدند و جبهه گرفتند معلوم می‌شود کار دولت صحیح بوده که آنها را ناراحت کرده است. ولی اگر بابت کار دیگر دولت بی‌تفاوتی نشان دادند دلیل بر این است که این کار دولت برای آنان ضرر نداشته. پس دولت باید در آن کار بازنگری کند.
مشک‌افشان
* در شرایطی که دنیا با بحران موادغذایی مواجه است‌، ضروری است که وزارت جهاد کشاورزی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان‌‌، تلاش جهادگونه‌ای در افزایش کمی و کیفی تولیدات زراعی داشته باشد‌، زیرا فاصله‌ تولید تا حد ایده‌آل بسیار زیاد است. قرآن کریم ظرفیت یک دانه گندم را تا 700 دانه بیان فرموده و این مهم با تلاش معنوی، علمی و جهادگونه دست یافتنی است.
8997---0912
* یک نادانی ملاقات پمپئو  وزیر خارجه سابق آمریکا با سرکرده  جنایتکار منافقین را نشانه قدرت این سازمان فرتوت و رسوا دانسته بود‌، غافل از اینکه اگر نیم میلیون دلار روی جنازه امثال پمپئو هم بگذاری برایت بندری می‌رقصند. منافقین با پول‌پاشی می‌خواهند قدرت‌نمایی کنند ولی سال‌ها است که زهوارشان در رفته و همه‌شان پیر و پاتال شده‌اند.
مهربان
* اسپانیا دو روز قبل سقط جنین دختران 16 سال به بالا را بدون نیاز به اطلاع یا مجوز والدین‌، قانونی اعلام کرد! اینها همان دولت‌های منحطی هستند که کشورهای اسلامی را به دلیل ازدواج دختران زیر 18 سال تحریم می‌کنند‌، اما خودشان سقط جنین در 16 سالگی را حقوق شهروندی تلقی و قانونی می‌کنند!
آقایی 
* قبول داریم که دولت برای اصلاح ساختار نظام اقتصادی کشور تمام تلاش خود را به کار بسته است‌، ولی در طرح اصلاح یارانه‌ها مسئولین باید دقت بکنند جبران افزایش قیمت‌ها به خوبی صورت بگیرد تا اقشار ضعیف آسیب نبینند. شرط موفقیت دولت در طرح‌های اصلاحی همراهی همه‌جانبه مردم است.
صالحی
* می‌خواستم برای اطلاع هم‌وطنانی که به ایران‌گردی اهمیت می‌دهند بنویسید از غار دربند مهدیشهر سمنان که 120 میلیون سال قدمت دارد غافل نشوند. این غار یکی از بزرگ‌ترین غارهای آهکی کشورمان است که در گذشته محل سکونت انسان‌ها بوده و امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان تبدیل شده است.
زیرابی
* یکی از تدابیر خیلی خوب و موثر اصلاح قانون چک و ارتقای اعتبار چک‌ها بود. این کار امنیت سرمایه‌گذاری در کشور را به طور قابل ملاحظه‌ای بالا برده است. بله. مشکلات اقتصادی راه‌حل دارند.
امیری
* به یاد دارم یکی از آموزگاران دوران تحصیلم در دوره دبیرستان می‌گفت «فره» فقط در پادشاهی و پهلوانی نیست. هر کس در وجود خودش یک فره دارد که اگر به سراغش نرود و انجامش ندهد آن فره خاموش خواهد شد. جالب اینکه توضیح می‌داد لازم نیست این فره انجام یک کار بسیار بزرگ باشد. بلکه هر کس که کاری برعهده او گذاشته شده بهتر از دیگری انجام بدهد از آن برخوردار است.
مشتاق
* شرط فروش موتورسیکلت به صورت اقساطی که صدا و سیما مرتب تبلیغ آن را می‌کند باید داشتن گواهی‌نامه توسط خریداران باشد. عوامل فروش این وسیله‌نقلیه فقط به فکر درآمدزایی نباشند بلکه برای جان شهروندان نیز ارزش قائل بشوند.
7019---0935
* دست نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور را به خاطر دستگیری اراذل و اوباش مزاحم ناموس مردم در کم‌ترین زمان ممکن می‌بوسم. اگر دستگاه قضا هم با عوامل مخل امنیت شهروندان سریع و قاطع برخورد کند کسی به خودش جرأت نمی‌دهد که روز روشن در کف خیابان شهر یک زن را خفت کند و طلاهای او را به سرقت ببرد.
1254---0935