kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۳۴۶
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
در بیانیه مقاومت فلسطین تأکید شد

با تظاهرات پرچم صهیونیست‌ها به هر قیمت ممکن مقابله می‌کنیم

 
 
 
سرویس خارجی- 
صهیونیست‌های بنیادگرا همچنان در حال انتشار بیانیه‌هایی درباره برگزاری مراسم جعلی روز پرچم در یکی از مقدس ترین اماکن مسلمانان یعنی مسجدالاقصی هستند و در واکنش، فلسطینی‌ها نیز اعلام کرده‌اند که به هر طریق با این مراسم مقابله خواهند کرد. 
به هر میزان که صهیونیست‌های افراطی با انتشار بیانیه‌ها و اعلامیه‌های پی‌در‌پی از تصمیم خود برای برگزاری مراسم جنجالی موسوم به «روز پرچم» خبر می‌دهند، آمادگی گروه‌های مقاومت و مردم فلسطین نیز برای مقابله با این مراسم موهون بیشتر می‌شود.
چندین روز پیش از برگزاری مراسم روز پرچم، مقاومت فلسطین به منظور آمادگی برای رویارویی نظامی احتمالی با رژیم اشغالگر صهیونیستی نیروهای خود را به حالت آماده‌باش کامل درآورده است. برخی منابع در مقاومت فلسطین گفته‌اند که فرماندهان مقاومت اظهارنظرهای سران دشمن صهیونیستی در مورد شهر قدس را به دقت پیگیری می‌کنند و تصمیم واضح و روشنی برای مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان اشغالگر از جمله راهپیمایی پرچم در شهر قدس و عبور آن از محله اسلامی و باب العامود و تعرض جمعی به مسجدالاقصی اتخاذ کرده‌اند و آماده مقابله نظامی با هرگونه تحرکات صهیونیست‌ها هستند.
بر پایه اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این منابع تاکید کردند که مقاومت تحرکات دشمن صهیونیستی در نوار غزه از جمله پروازهای گسترده پهپادهای جاسوسی و هجومی دشمن در آسمان مناطق مختلف این باریکه را نیز زیر نظر دارد و نیروهای خود را برای هرگونه درگیری و رویارویی احتمالی با دشمن به حالت آماده‌باش درآورده است.
مقاومت فلسطین به طرف‌های واسطه ابلاغ کرده که دشمن صهیونیستی در حال پیش بردن اوضاع به سمت درگیری جدید است. مقاومت فلسطین تاکید کرده است که بی‌تردید طرح‌های دشمن برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی و زمینه‌‌سازی برای تخریب آن را به شکست خواهد کشاند. گروه‌های مقاومت فلسطین در پیامی به طرف‌های واسطه اعلام کرده‌اند که به هر بهایی که شده، جلوی برگزاری راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان در محله‌های اسلامی قدس را خواهند گرفت.
گروه‌های مقاومت فلسطین سه‌شنبه شب نیز در بیانیه‌ای با هشدار به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای هتک حرمت مسجدالاقصی توسط شهرک نشینان، اعلام کرده بودند که «شمشیر قدس» همچنان در غلاف نرفته است.
توافق خائنانه با تل‌آویو 
همزمان با هشدارهای پی‌در‌پی گروه‌های مقاومت درباره برگزاری مراسم روز پرچم صهیونیست‌ها، برای اولین بار در ۱۵ سال گذشته، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه با «یائیر لاپید» همتای صهیونیست خود در مقر وزارت‌خارجه این رژیم در قدس اشغالی دیدار کرد. در تصویری که توسط رسانه‌های صهیونیستی منتشر شده، دیده می‌شود که وزیر خارجه رژیم کودک‌کش صهیونیستی با خوش‌رویی از چاووش اوغلو استقبال کرده است. 
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پس از این دیدار در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه ترکیه اظهار داشت: «ما توافق کردیم که فعالیت کمیته مشترک اقتصادی را از سر بگیریم.» «مولود چاووش اوغلو»   نیز گفت: «ترکیه با اسرائیل توافق کرده است که انرژی مضاعفی را به روابط دوجانبه در بسیاری از زمینه‌ها بدهد و از این پس مکانیسم‌های مختلفی ایجاد کند.»