kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲

مریم کاظم‌زاده خبرنگار برجسته کیهان و همسر اصغر وصالی شهید سرافراز دفاع مقدس دعوت حق را لبیک گفت

مریم کاظم‌زاده، خبرنگار برجسته کیهان در سال‌های انقلاب و جنگ تحمیلی  و همسر شهید اصغر وصالی، از فرماندهان دفاع مقدس، دیروز چهارشنبه در 65 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
 
 
 
 
حجت‌الاسلام و‌المسلمین ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران صبح دیروز بر پیکر ایشان نماز خواند و  بخشی از مجاهدت‌های ایشان و همسر شهیدش را برشمرد‌.
کاظم‌زاده، اولین عکاس زن جنگ تحمیلی بود که مهرماه سال 59 به مناطق جنگی رفت و خاطرات بسیاری از حضور رزمندگان و فرماندهان در مناطق جنگی ثبت کرد.
حضور او در کردستان و همراهی با شهید مصطفی چمران و همسر فداکارش شهید اصغر وصالی، عکس‌های زیادی از آن دوران به یادگار گذاشته است که بخشی از آنها در کتاب «عکاسان جنگ» توسط بنیاد روایت فتح به چاپ رسیده است.
 کاظم‌زاده در سال 1335 در شیراز متولد شد. او که فرزند یکی از  خانواده‌های  سرشناس شیراز بود، تحصیلات عالیه‌اش را در انگلستان به پایان رساند و در بازگشت به کار خبرنگاری و عکاسی در مناطق جنگی پرداخت. او همسر  اصغر وصالی شهید سرافراز و از همرزمان شاخص شهید چمران بود. 
کیهان درگذشت این بانوی فداکار و خبرنگار برجسته را به خانواده محترم آن مرحومه و جامعه رسانه‌ای کشورمان تسلیت می‌گوید و از خدای مهربان برای ایشان غفران و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌کند‌.