kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۳۲۵
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
لزوم ورود پلیس برای جلوگیری از فاجعه‌ای دیگر

از حضور شهروندان عادی در اطراف سازه‌های سست «مترو پل» جلوگیری شود

 
 
 
 
بعد از گذشت چند روز از آغاز عملیات آوار برداری و نجات محبوس شدگان در زیر آوار «متروپل» آبادان، حضور شهروندان عادی و غیر مسئول در اطراف سازه‌های سست باقی مانده نگران‌کننده شده است.
براساس تماس‌های شاهدان محلی با خبرنگار کیهان بعد از گذشت چند روز از حادثه دلخراش ریزش مجتمع تجاری متروپل در آبادان که منجر به فوت و مصدومیت تعدادی از هم وطنان عزیزمان شده هنوز حضور شهروندان عادی در اطراف سازه‌های سست باقی مانده از مجتمع تجاری به وضوح به چشم می‌آید.
هرچند حضور بسیاری از این شهروندان برای کمک به نیروهای کمکی و امدادگران است و با نیت خیرخواهانه انجام می‌شود اما براساس هشدار مسئولان و امدادگران حاضر در محل آوار برداری هنوز هم امکان ریزش ناگهانی بخش تخریب نشده این مجتمع وجود دارد.
به نظر می‌رسد بهتر است برای جلوگیری از فاجعه‌ای دیگر و غافل گیر شدن شهروندان در اثر ریزش قسمت باقی مانده از ساختمان و برای برقراری نظم و امنیت بیشتر عزیزان فراجا مستقر در محل و فرماندهی انتظامی آبادان با ایجاد محیطی امن در اطراف محل ریزش ساختمان از حضور غیر ضروری افراد متفرقه جلوگیری به عمل آورده و زمینه فعالیت آزادانه امدادگران را فراهم نمایند.
از سوی دیگر، انتشار مکرر عکس و فیلم از محل حادثه یا اجساد کشف شده در این حادثه و حوادث مشابه در کشورمان هم موضوعی است که در هیچ کجای دنیا در حوادث مشابه دیده نمی‌شود. موضوعی که هم رعایت مردم و هم نظارت دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.