kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۳۰۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
آغاز اردوی بلندقامتان ایران از شنبه

تدبیر فدراسیون بسکتبال برای جوانگرایی در تیم بزرگسالان 

 
 
 
 
اردوی تیم ملی بسکتبال کشورمان با حضور سرمربی جدید از روز شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد.
نخستین اردوی تیم ملی بسکتبال در سال جدید و با سرمربی جدید قرار است از روز شنبه در سالن بسکتبال آزادی آغاز شود.سعید ارمغانی که به تازگی هدایت تیم ملی را پذیرفته، برای این اردو 21 بازیکن را دعوت کرده است و طبق برنامه، تیم ملی دو هفته در سالن آزادی تمرین می‌کند و در هفته سوم به یکی از استان‌ها سفر خواهد کرد.
طبق اعلام سرمربی تیم، حامد حدادی کاپیتان تیم ملی خواهد بود. این بازیکن در یکی دو دوره در غیاب صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان بود و حالا هم با صلاحدید سرمربی کاپیتان تیم خواهد بود.تیم ملی خود را برای حضور در پنجره سوم انتخابی جام جهانی و کاپ آسیا آماده می‌کند.
ارمغانی در مورد برنامه‌های خود برای تیم ملی بسکتبال گفت: برنامه‌های من به سه دسته کوتاه، میان و بلندمدت تقسیم می‌شوند. برنامه کوتاه مدت ما روی پنجره سوم انتخابی جام جهانی متمرکز می‌شود. ما 11 تیر ماه در پنجره سوم به مصاف قزاقستان و سپس سوریه خواهیم رفت. ما سابقه باخت به قزاقستان را داریم و نتیجه این دو مسابقه برای‌مان مهم است. همچنین در مرحله بعدی مسابقات با چین و استرالیا روبه‌رو خواهیم شد و اسفند ماه مشخص می‌شود که چه تیمی به جام جهانی صعود خواهد کرد. شرکت در کاپ آسیا (اندونزی) تورنمنت بعدی تیم ملی است که تلاش می‌کنیم با بالاترین پتانسیل در مسابقات شرکت کنیم و بهترین نتیجه را بگیریم. 21 بازیکن به اردو دعوت شده‌اند. من سعی کردم بازیکنانی با کاراکترهای مختلف را به تیم دعوت کنم که در بسکتبال مدرن بسیار مهم است. بازیکنانی باید در تیم ملی باشند که در شرایط مختلف به تیم کمک کنند.
سرمربی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: بسکتبال بازی اشتباهات است و نمی‌توان بسکتبال را بدون اشتباه بازی کرد. حتی کادر فنی هم می‌تواند اشتباه کند. ما عملکرد 21 بازیکن دعوت شده را بررسی‌ خواهیم کرد و امکان تغییر آنها وجود دارد. ما در برنامه میان مدت، تیم را تا پایان پنجره‌های انتخابی جام جهانی هدایت خواهیم کرد تا به جام جهانی برسیم.
ارمغانی در مورد برنامه‌های بلندمدت خود گفت: با خارج شدن نسل طلایی از بسکتبال باید به فکر تزریق بازیکنان جوان باشیم. به همین دلیل در کنار تیم ملی، تیم ایران نوین را با حضور تعدادی بازیکن جوان تشکیل داده‌ایم تا به صورت موازی و با همان سیستم تیم بزرگسالان کار کنند. به این ترتیب در هر لحظه که مشکلی برای تیم اصلی به وجود بیاید، بازیکنی از تیم ایران نوین به تیم بزرگسالان اضافه خواهد شد. هدایت تیم ایران نوین بر عهده محمدرضا اسلامی است که حماد سامری و پویا تاجیک به او کمک خواهند کرد.