kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد

تشییع باشکوه و حماسی شهید صیاد خدایی

مراسم تشییع پیکر سردار شهید صیاد خدایی صبح سه‌شنبه سوم خرداد ماه با حضور حماسی و باشکوه مردم تهران در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.
 
 
 
 
 
در این مراسم باشکوه و کم نظیر، حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه نیز حضور داشتند.
به گزارش فارس، پیکر مطهر این شهید سرافراز با حضور گسترده مردم در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) کنار شهید هادی طارمی محافظ سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی آرام گرفت.
آیت‌الله آملی لاریجانی: سپاه عزیز شهادت را پله‌ای بلند
برای ارتقای معنوی و اقتدار خود می‌داند
در ادامه واکنش مسئولان به ‌ترور بزدلانه شهید صیاد خدایی، آیت‌الله آملی لاریجانی در ابتدای درس خارج فقه خود، این حادثه را به محضر حضرت صاحب‌الامر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، خانواده آن شهید عزیز و ملت شریف ایران تسلیت گفت و عزت، رفعت و تعالی را برای روح این شهید بزرگوار و ملت بزرگ ایران و صبر و بردباری را برای خانواده این شهید از درگاه خداوند متعال مسألت کرد.
به گزارش تسنیم، وی خاطرنشان کرد: در طول چهار دهه گذشته آشکار شده که با وجود همه فشارها بر ملت بزرگ ایران و ‌ترورهای کوری که خصوصاً از ناحیه منافقین کوردل در همه این سال‌ها رخ داده و امروز هم از ناحیه اربابان پشت‌پرده هدایت می‌شود، این ملت بزرگ با چنین حرکات سخیفی هرگز از مسیر اصلی خود منحرف نشده‌اند و هیچ توقفی در سیر به سوی اهداف بلند و ‌ترسیم‌شده خود از ناحیه اسلام و انقلاب و حضرت امام(قدس‌الله‌نفسه‌الزکیه) نداشته و نخواهند داشت.
 آیت‌الله آملی لاریجانی تصریح کرد: کشورهایی که گمان می‌کنند می‌توانند با این قبیل حرکات ایذایی، سدی مقابل حرکت نظام و مردم خصوصاً سپاه پاسداران سرافراز ایجاد کنند، سخت در اشتباهند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام این حادثه را به مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز تسلیت گفت و یادآور شد: سپاه عزیز در همه صحنه‌ها برای دفاع از اسلام و انقلاب پیش‌قدم بوده و شهادت را پله‌ای بلند برای ارتقای معنوی، امنیتی و اقتدار خود می‌داند. امیدواریم خداوند به همه همکاران و همسنگران این شهید و همچنین خانواده ایشان صبر عطا کند و بر عزت و افتخار ملت بزرگ ایران که چنین فرزندانی را در دامان خود پرورش داده است، بیفزاید.
حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای: 
عاملان جنایت هرچه سریع‌تر شناسایی، محاکمه و مجازات شوند
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه نیز شهادت پاسدار سرافراز مدافع حرم شهید صیاد خدایی را به خانواده محترم وی، همه پاسداران و مدافعان حرم تبریک و تسلیت گفت و تأکید کرد: همان‌طور که رئیس کل دادگستری در همان لحظات اول دستور دادند، باید هرچه سریع‌تر این افراد جانی چه در این قضیه چه در مشابهات اینها، توسط دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی شناسایی، محاکمه و مجازات شوند.
قالیباف: ملت قهرمان ایران از ضدیت با استکبار و رژیم منحوس صهیونیستی دست برنخواهد داشت
همچنین، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی شهادت پاسدار سلحشور، صیاد خدایی را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: دشمنان کوردل که از مصاف با صبر و مقاومت و ایثار این ملت عاجز و ناتوان گشته‌اند به این‌گونه اقدامات ذلیلانه و خارج از معیار‌های بین‌المللی و انسانی روی آورده‌اند که بدون شک هیچ حاصلی برای آنها نخواهد داشت. شهید والامقام حسن صیاد خدایی پس از سال‌ها مجاهدت در راه آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی و شعائر اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام به فیض شهادت نایل گردید تا ثابت شود فرزندان ملت قهرمان ایران با اراده راسخ همچون همیشه سربلند و سلحشور، دست از اهداف و آرمان‌های استکبارستیز و ضدیت با رژیم منحوس صهیونیستی برنخواهند داشت. لازم است نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی، مجازات عاملان و آمران این حادثه ‌تروریستی اقدامات لازم را به عمل آورند.
سرلشکر باقری: ‌ترور شهید خدایی مطمئناً بی‌پاسخ نخواهد ماند
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام صیاد خدایی تصریح کرد:‌ ترور این شهید والامقام نشانه زبونی و خواری مدعیان دروغین حقوق بشر و تلاش مذبوحانه‌شان در جهت سرپوش گذاشتن به شکست‌های مفتضحانه برابر جبهه مقاومت است و مطمئناً بی‌پاسخ نخواهد ماند.
سردار سلامی: ریختن خون شهید خدایی بی‌پاسخ نخواهد ماند
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در گفت‌و‌گو با شبکه یمنی «المسیره» تأکید کرد که ‌ترور شهید «صیاد خدایی» بدون پاسخ نخواهد ماند.
به گزارش فارس، وی در این خصوص گفت: هر اقدامی از طرف دشمن با پاسخی قوی مواجه خواهد شد. ما دشمن را به حال خود رها نخواهیم کرد و همواره آنها را تحت تعقیب قرار خواهیم داد.
فرمانده کل سپاه تأکید کرد: معادله‌های ما در برابر دشمن پابرجا خواهد ماند و تشدید و قوی‌تر خواهد شد. خون شهید صیاد خدایی بی‌پاسخ نخواهد ماند.
باقری: سکوت برخی دولت‌ها در برابر ‌ترور، پاداش به ‌تروریست‌ها است
خبر دیگر اینکه، علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه، با حضور در منزل شهید صیاد خدایی اظهار داشت: شهادت، سعادتی است که فقط نصیب انسان‌هایی می‌شود که از پیش از اینکه از جان خود بگذرند، از همه‌چیز خود گذشته‌اند.
به گزارش فارس، وی با‌ اشاره به اینکه با هر قطره خون شهید که بر زمین ریخته می‌شود، بار مسئولیت کارگزاران نظام افزایش می‌یابد، افزود:‌ترور نه‌تنها موجب اخلال در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی نمی‌شود، بلکه خون پاک شهدا، حرکت انقلاب اسلامی در مسیر پیشرفت را شتاب می‌بخشد.
باقری با‌ اشاره به دوگانگی سیاست برخی از دولت‌های غربی در قبال پدیده ‌تروریسم، تصریح کرد: همان اندازه که ‌تروریسم محکوم است، سکوت در برابر ‌ترور هم محکوم است.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: سکوت برخی دولت‌ها در برابر ‌ترور، پاداش به ‌تروریست‌ها است و تا زمانی که ‌تروریست‌ها امید به دریافت پاداش داشته باشند، ‌تروریسم ریشه‌کن نخواهد شد.
وی با‌ اشاره به اراده راسخ ایران برای مقابله با ‌تروریسم تأکید کرد: این ‌ترورها هیچ تأثیری بر سیاست ایران در مبارزه همه‌جانبه با ‌تروریسم در منطقه نداشته و بدون‌تردید سیاست ثبات‌آفرین، امنیت‌ساز و ضد‌تروریسم ایران قوی‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت.
انصارالله: کشورهای استکبار پاسخ بازدارنده‌ای دریافت خواهند کرد
دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز ‌ترور شهید حسن صیاد خدایی را محکوم کرد. شبکه خبری المسیره به نقل از دفتر انصارالله گزارش داد، سرویس‌های استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی عاملان این جنایت هستند.
انصارالله همچنین تأکید کرد که کشورهای استکبار پاسخ بازدارنده‌ای دریافت خواهند کرد و نخواهند توانست از عواقب این اقدام خود نجات پیدا کنند.
جنبش مقاومت یمن با بیان اینکه این کشورها با ارتکاب این جنایات نخواهند توانست به اهداف خود دست پیدا کنند، بر حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ و مجازات جنایتکاران تأکید کرد.
آسوشیتدپرس: شعار مرگ بر اسرائیل در تشییع «صیاد خدایی»
به گزارش فارس، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه در گزارشی درباره مراسم تشییع پیکر شهید «حسن صیاد خدایی» نوشت، حاضران در این مراسم گفتند که به شهدای ایران وفادارند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس هزاران نفر از مردم عزادار روز سه‌شنبه برای ادای احترام به سرهنگ «حسن صیاد خدایی» یکی از اعضای سپاه پاسداران که اوایل هفته جاری توسط دو مرد مسلح سوار بر موتورسیکلت به ضرب گلوله کشته شد، به خیابان‌ها آمدند و شعار «مرگ بر اسرائیل» سردادند.
عزاداران در این مراسم شعارهای ضدآمریکایی و ضد اسرائیلی سر می‌دادند و پوستری از شهید خدایی به همراه سردار قاسم سلیمانی، سردار ارشد ایرانی کشته شده در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در سال ۲۰۲۰ در عراق، و پرچم‌های پاره پاره شده اسرائیل، آمریکا و انگلیس را نشان می‌دادند.
در یک تابلو که با آرم موساد و سیا پوشانده شده بود، نوشته شده بود: «ایران قربانی ‌تروریسم است.»
در مراسم تشییع پیکر، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین سرلشکر «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه ایران حضور داشتند. قاآنی نیز دوشنبه شب در منزل خدایی به خانواده وی تسلیت گفت.
نحوه کشته ‌شدن صیاد خدایی تداعی‌کننده حملات هدفمند قبلی تل‌آویو در ایران بود. در نوامبر ۲۰۲۰، «محسن فخری‌زاده» دانشمند ارشد هسته‌ای ایران حین سفر با خودرویی در خارج از تهران کشته شد.
یکی از عزاداران در مراسم تشییع به آسوشیتدپرس گفت: «ما فقط می‌خواهیم انتقام بگیریم. دشمنان باید بدانند که ما به شهدا وفاداریم و خون آنها برای ما ارزشمند است.»