kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۲۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
سخنگوی قوه ‌قضاییه:

مسئله مبادله «احمدرضا جلالی» مطرح نیست

سخنگوی قوه قضاییه، گفت: پرونده احمدرضا جلالی در مرحله اجرای رأی است و به صراحت اعلام می کنم که مسئله مبادله این شخص مطرح نیست.
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری میزان، مسعود ستایشی سخنگوی جدید دستگاه قضا دیروز در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان اظهارداشت: بر اساس آخرین تاکیدی که دادستان کل کشور و رئیس سازمان بازرسی کل کشور و سایر مقامات عالی قوه قضاییه در اجرای دستور رئیس دستگاه قضا داشته اند، با هر کسی که در این فرآیند مرتکب تخلف و جرم شده با قاطعیت و بدون هیچ اغماضی برخورد شود.تاکید داریم که فرآیند پیشگیری به عنوان یک اصل مهم، برای دستگاه‌های اجرایی مدنظر باشد تا بار دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.
پرونده احمدرضا جلالی 
در مرحله اجرای رأی است
ستایشی در پاسخ به سوالی در خصوص اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی (جاسوس) و مبادله این شخص با حمید نوری، گفت: فرآیند رسیدگی به اتهامات احمدرضا جلالی به پایان رسیده و در خصوص این شخص حکم شرعی و قانونی از دادگاه صالح صادر شده است. پرونده در مرحله اجرای رأی است و به صراحت اعلام می‌کنم که مسئله مبادله این شخص مطرح نیست.در این مرحله بحث اینکه چه زمانی و چگونه حکم این فرد اجرا می شود، مطرح است که تصمیم‌گیری درباره این موضوع با دادستان مربوطه و مسئول اجرای حکم است.
فرایند رسیدگی به پرونده وزیر سابق نفت ادامه دارد
وی در پاسخ سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده وزیر سابق نفت، بیان داشت: این پرونده در دادگاه کیفری یک استان تهران مطابق موازین قانونی در حال رسیدگی است و فرد مورد نظر نیز در دادگاه حضور یافته است و فرایند رسیدگی ادامه دارد. به محض حصول نتیجه و اتخاذ تصمیم در دادگاه مربوطه و قطعیت آن نتیجه اعلام خواهد شد.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: در خصوص استعلام اتهامات این فرد نیز بحث کارشناسی به طور کامل صورت گرفته و در روزهای آینده نیز جلسات بعدی تشکیل و نتایج حاصله اعلام خواهد شد.
حمایت از خانواده زندانیان
ستایشی در ادامه در خصوص حمایت قوه قضاییه از خانواده زندانیان اظهار داشت: حمایت از زندانیان و خانواده های ایشان، اقدام ارزشمند و کار بزرگی است. برای حمایت از زندانیان و خانواده‌های ایشان، سال گذشته حدود ۳۷۷ میلیارد تومان هزینه شده است و در این راستا کمیته امداد امام (ره) نیز کمک کرده است که سهم انجمن حمایت از زندانیان
یک هزار و ۲۶۵ میلیارد و سهم کمیته امداد نیز بیش از دو هزار میلیارد تومان بوده که محقق شده است.در سال گذشته بیش از ۴۷ هزار خانواده زندانیان تحت حمایت قرار گرفته اند و حتی کسانی که بیماری خاص و صعب‌العلاج داشته‌اند مورد توجه قرار گرفته اند. همچنین باید از مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران تقدیر شود زیرا در زمان پایش به کمک تمام پزشکان و متخصصان مجموعه به معالجه کسانی که در زندان مشکل جسمی داشتند، پرداختند.
وی افزود: از خانواده‌های زندانیانی که دارای فرزند معلول بوده و زندانیانی که دارای همسر و فرزند معتاد بودند نیز حمایت شده. این امر بسیار دشوار است. در این راستا سرکشی به محل سکونت و رسیدگی به خانواده زندانیان همچنین دریافت تسهیلات از موسسات مالی، اعتباری و بانک ها، معرفی به قرض‌الحسنه‌ها و انجام کارهای حمایتی و مشاوره‌ای صورت گرفته است.