kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸

فراخوان بزرگ مقاومت برای حضور در مسجدالاقصی با هدف جلوگیری از اجرای مراسم پرچم

 
 
سرویس خارجی- 
گروه‌های مقاومت با فراخواندن شهروندان فلسطینی خواستار حضور پرقدرت در مسجدالاقصی جهت جلوگیری از برگزاری مراسم توهین‌آمیز روز پرچم از سوی صهیونیست‌ها شده‌اند. 
چند سالی است که در مناطق اشغالی فلسطین گروهی از صهیونیست‌های تندرو و بسیار افراطی راهپیمایی تحت عنوان پرچم را با سروصدای بسیاری برگزار می‌کنند. راهپیمایی روز پرچم از سوی صهیونیست‌های دو آتشه به مناسبت اشغال شرق بیت المقدس در جریان «جنگ شش روزه» سال ۱۹۶۷ برگزار می‌شود و در این مراسم که صهیونیست‌ها آن را «یوم یروشالاییم» می‌نامند، بنیادگرایان صهیونیست با در دست گرفتن پرچم، معمولاً از طریق دروازه دمشق از محله مسلمانان عبور می‌کنند و سرودها و شعارهایی در تایید اشغال فلسطین می‌خوانند. صهیونیست‌های در جریان برگزاری مراسم روز پرچم بدترین و زننده‌ترین توهین‌ها را علیه دیگر ادیان عنوان می‌کنند و حتی سال گذشته هم کیشان خود را نیز از برخورد زننده شان بی‌نصیب نگذاشتند، هرچند با تجمع و حضور مردم فلسطین این مراسم نتوانست به هدف نهایی خود که حضور در مسجدالاقصی است برسد و در واقع نیمه تمام ماند. امسال هم گروه‌های مختلف بنیادگرایان صهیونیست فراخوان‌های متعددی را برای برگزاری راهپیمایی روز پرچم اعلام کرده‌اند. همزمان کمیته پیگیری نیرو‌های ملی و اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای مطبوعاتی نسبت به تحرکات صهیونیست‌ها هشدار داده و با فراخواندن شهروندان فلسطینی از آنها خواسته است تا مانع برگزاری این مراسم ساختگی توهین‌آمیز شوند. در بیانیه یاد شده گروه‌های فلسطینی با هشدار اعلام کردند: «به رژیم اشغالگر درباره عواقب هرگونه هجوم یا تجاوزگری به مسجدالاقصی یا برپایی هرگونه آیین تلمودی در صحن‌های آن هشدار می‌دهیم.» در این بیانیه آمده است که سازماندهی به اصطلاح «راهپیمایی پرچم» و تهدید به هجوم به بخش قدیمی قدس و مسجدالاقصی و تهدیدات شهرک نشینان افراطی به ریاست «بن گویر» تروریست مبنی بر هجوم به مسجدالاقصی در تاریخ ۲۹ ماه مه جاری به مثابه کشاندن کل منطقه به سمت تنش و تقابل است. این کمیته تاکید کرد: «از توده‌های ملت فلسطین در همه جا می‌خواهیم که با تلاش‌های اشغالگران برای حمله به مسجدالاقصی مقابله کنند و با استقرار در مسجدالاقصی از آن محافظت کنند و از حق مطلق خود در مقدسات اسلامی و مسیحی دفاع کنند. از توده‌های ملت فلسطین می‌خواهیم که از اسرا به ویژه اعتصاب غذای خلیل عواوده و رائد ریان حمایت کنند و از سازمان‌های حقوق بشری در جهان می‌خواهیم برای آزادی آنها به اشغالگران فشار بیاورند و پرونده بازداشت اداری را که سیاستی نژادپرستانه است ببندند.»
 آسوشیتدپرس: شیرین ابوعاقله ترور شد 
همچنین روز سه شنبه بخش دیگری از جنایات صهیونیست‌ها افشا شد و این بار افشای این جنایت از سوی خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس صورت گرفت. آسوشیتدپرس اعلام کرده شیرین ابوعاقله با گلوله‌های شلیک شده از تفنگ نظامیان صهیونیست ترور شده و براین اساس، این خبرگزاری ادعای رژیم صهیونیستی در زمینه اینکه نظامیانش ابوعاقله را هدف قرار نداده‌اند، کاملاً زیر سؤال برده است. نکته قابل توجه آن است که نتیجه این تحقیق و تایید شهادت خبرنگار فلسطینی با گلوله صهیونیست‌ها این بار از سوی یک خبرگزاری غربی اعلام شده، هرچند به نظر نمی‌رسد که دولت‌های اروپایی و یا آمریکا تصمیمی برای اقدام عملی در برابر جنایات صهیونیست‌ها داشته باشند.