kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۱۸۲
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱

چهارمین ورزشکار کویتی حاضر به مسابقه با صهیونیست‌ها نشد

 

سرویس خارجی-
با وجود انفعال سازمان‌ها و نهادهای سیاسی بین‌المللی در محکومیت و جلوگیری از تجاوزگری صهیونیست‌ها در فلسطین، اما طی چند ماه گذشته ورزشکاران کویتی به خوبی توانسته‌اند پرچمدار مقابله و اقدامات عملی در برابر رژیم صهیونیستی باشند.
در تازه‌ترین گام عملی ورزشکاران کویتی علیه اشغال فلسطین، روز یکشنبه «خلود المطیری»، بانوی شمشیر باز
کویتی از مسابقات بین‌المللی شمشیر بازی در تایلند انصراف داد تا مقابل نماینده رژیم اشغالگر قرار نگیرد. کمیته پارالمپیک کویت با تائید این خبر در توئیتر خود اعلام کرد که «المطیری به سبب مخالفت با رویارویی با حریف اسرائیلی، از این مسابقات کنار کشیده است.»
«المطیری» چهارمین ورزشکار کویتی در یک سال گذشته است که در حمایت از فلسطین حاضر به بازی کردن مقابل نماینده رژیم صهیونیستی نمی‌شود. پیش از این بانوی شمشیرباز، ورزشکاران دیگری شامل «ناصر الفرج»، از مسابقات جهانی جوجوتسو در بلغارستان انصراف داد تا مقابل ورزشکار صهیونیست بازی نکند. دو ماه پیش هم یک ورزشکار کویتی دیگر به نام «بدر الهاجری» از مسابقات جهانی شطرنج در اسپانیا به خاطر مواجه نشدن با صهیونیست‌ها انصراف داده بود و در ماه ژانویه گذشته هم «محمد العوضی»، تنیسور کویتی از بازی مقابل ورزشکار رژیم اشغالگر در مسابقات
بین المللی امارات چشم پوشی کرد.
در عین حال به رسمیت نشناختن موجودیت رژیم صهیونیستی در صحنه رقابت‌های ورزشی تنها محدود به ورزشکاران کویتی نیست، بلکه ورزشکاران کشورهای دیگری از جمله از جمهوری اسلامی ایران، لبنان، الجزایر و سودان نیز در چند سال گذشته بارها ضمن حمایت از آزادی فلسطین، موجودیت ورزشکاران اعزام شده از تل‌آویو را به رسمیت نشناخته‌اند.
البته این روزها اوضاع و شرایط سیاسی در تل‌آویو نیز چندان بر وفق مراد رهبران صهیونیستی نیست و هر روز خبری از اختلاف و درگیری داخلی در کابینه ائتلافی نفتالی بنت به گوش می‌رسد. روز دوشنبه هم شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی از استعفای «تال جان تزاوی»، مدیر دفتر نفتالی بنت نخست‌وزیر این رژیم خبر داد. درخواست این عضو کابینه رژیم صهیونیستی کمتر از دو هفته پس از آن صورت می‌گیرد که یکی دیگر از مشاوران ارشد نخست‌وزیر اعلام کرد که کابینه را ترک می‌کند. وبگاه «تایمز اسرائیل» به صراحت اعلام کرده که جدایی رئیس‌دفتر بنت به دلیل اختلاف نظر شدید او با برخی مشاوران نخست‌وزیر صورت گرفته است. در سایه گسترش عملیات‌های مقاومت فلسطین، به نظر می‌رسد که شکاف‌ها و اختلافات سیاسی در تل‌آویو نیز میان مقامات این رژیم هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد و حتی برخی پیش‌بینی احتمال سقوط کابینه نفتالی بنت را مطرح کرده‌اند.
همزمان تحرکات صهیونیست‌ها علیه شهروندان فلسطینی در روز دوشنبه ادامه یافت و نظامیان اشغالگر دو خانه در حال ساخت فلسطینیان را در روستای الدیوک در شمال اریحا تخریب کردند. انتظار می‌رود که این تخریب‌ها به بهانه‌های گوناگون و با اهداف پشت پرده ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین دنبال می‌شود و در همین ارتباط نیز وزیر امور قدس در دولت فلسطین تاکید کرده است که هم اکنون بیش از 20 هزار واحد مسکونی متعلق به فلسطینیان در قدس اشغالی در معرض تخریب قرار دارد. «فادی الهدمی»، در همایشی پیرامون قدس و مسجدالاقصی در ترکیه، ضمن هشدار نسبت به تشدید سیاست پاک‌سازی نژادی رژیم صهیونیستی در قدس و کوچاندن فلسطینیان، تاکید کرد که این رژیم در دو سال گذشته، نزدیک به 500 ساختمان مسکونی را در استان قدس تخریب کرده است. وی اشاره کرد که رژیم صهیونیستی توسعه شهرک‌‌سازی برای صهیونیست‌ها در قدس اشغالی را شدت بخشیده و به دنبال اجرای طرح موسوم به «قدس بزرگ» است. الهدمی خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال مصادره هرچه بیشتر اراضی فلسطینیان در قدس از طریق قانون موسوم به «املاک غائبین» و نابودی تمامی نشانه‌های اسلامی و عربی این شهر است.
تقدیر از ورزشکار کویتی
همچنین «شریفه الغانم»، دبیرکل کمیته پارالمپیک کویت، در بیانیه‌ای که روزنامه کویتی الرایه به آن اشاره کرده است، گفت: «انصراف خلود المطیری از مسابقات قهرمانی، با مواضع سیاسی و ورزشی کویت که عادی‌‌سازی را رد می‌کند، مطابقت دارد؛ چرا که رژیم صهیونیستی سرزمین ما فلسطین را غصب کرده است.» وی ادامه داد: «انصراف خلود المطیری، قهرمان کویتی صرفاً تصمیم شخصی او نبود، بلکه با تصویب هیئت‌مدیره کمیته پارالمپیک صورت گرفت و قهرمانان معلول کویتی، روزبه‌روز مواضع افتخارآمیز خود را ثبت خواهند کرد.» همزمان فعالان کویتی این اقدام المطیری را تمجید کردند و عبدالله الموسوی، پژوهشگر مسئله فلسطین در این خصوص گفت: «کویت به موضع رسمی و مردمی خود ادامه می‌دهد که این باعث افتخار است زیرا عادی‌‌سازی خیانت و فلسطین آرمان ماست.» «اسامه الشاهین»، عضو پارلمان کویت هم در توئیتر نوشت: «ما به قهرمان کویتی به دلیل مخالفتش با عادی‌‌سازی روابط ورزشی با باندهای صهیونیستی افتخار می‌کنیم.» «محمد السعید»، خبرنگار کویتی نیز گفت: «اصرار بر انصراف یعنی بازیکنان قهرمان کویتی اصلاً موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسند.»