kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۰۹۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵
ناظر ملي مرکز جهاد آبرساني وزارت نيرو:

13هزار و138روستا درکشور از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند

ناظر ملی مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو درخصوص پروژه‌هاي محروميت‌زدايي در قالب آبرساني به روستاهاي کشور با اشاره به آغاز عمليات آبرساني در روستاهاي محروم کشور، اظهار کرد: طبق برآوردها پيشرفت فيزيکي اين پروژه‌ها پنج درصد و پيشرفت فيزيکي آنها مطلوب ارزيابي مي‌شود.

 

شهرکرد- خبرنگارکیهان:

مهدي خان احمد دردیدار با استاندار و فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری تاکيد کرد: آبرساني به روستاها در کشور با همکاري قرارگاه امام حسن مجتبي(ع) يکي از بزرگ‌ترين پروژه‌هاي عمراني در کشور محسوب مي‌شود، در اين طرح در فاز اول بالغ بر ۷۱۳۸ روستا با اعتباري بالغ بر ۱۹ هزار ميليارد تومان و در فاز دوم نيز 6هزار روستا از آب شرب سالم و پايدار برخوردار خواهند شد.
وي يادآور شد: در فاز اول با همکاري قرارگاه امام حسن مجتبي(ع) آبرساني به ۴۴ روستا طي يک بازه زماني ۳۰ ماهه انجام مي‌شود، در تلاش هستيم ظرف سه سال آينده مشکل قطعي آب در روستاهاي چهارمحال و بختياري رفع شود.
استاندار چهارمحال و بختياري نیز با بيان اينکه ايجاد عدالت اجتماعي از وظايف ذاتي تمامي مسئولان است، گفت: بايد گام‌هاي اساسي در راستاي محروميت‌زدايي برداريم. حیدری استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه اين استان با محروميت تاريخي دست و پنجه نرم مي‌کند، بيان کرد: براي تسريع در روند آبرساني به روستاهاي محروم، جلساتي براي حل مشکلات به رياست معاون عمراني استاندار به‌صورت هفتگي برگزار شود.
وی با بيان اينکه ۱۴۰۰ گروه جهادي در چهارمحال و بختياري وجود دارد، خاطرنشان کرد: اجراي طرح آبرساني به روستاهاي شهرستان خانميرزا مي‌تواند به‌عنوان الگویي موفق در کشور ارائه شود، در اقدامات جهادي بايد علاوه‌بر کميت، کيفيت نيز مورد توجه قرار بگيرد.
فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم(ع) استان هم با تاکيد بر اينکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با انجام اقدامات محروميت‌زدايي، مکمل اقدامات دولت‌ها است، اظهار کرد: سپاه براي حل مشکلات اساسي کشور در قالب گروه‌هاي جهادي براي کمک به دولت سيزدهم ورود پيدا کرده است تا بخشي از مشکلات مردم حل شود.
اکبری با اشاره به اينکه ۷۷ هزار روستا در کشور نيازمند شبکه آبرساني است، عنوان کرد:مقرر شد با همکاري قرارگاه امام حسن مجتبي به ۷۷ روستا در چهارمحال و بختياري آبرساني شود، در فاز اول آبرساني به ۴۴ روستا در دستور کار قرار گرفت.