kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۰۸۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲

اخبار کوتاه اجتماعی

 

کاهش مجدد فوتی‌های روزانه کرونا به 3 نفر
وبدا- مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از شناسایی ۳۱۲ بیمار جدید کووید۱۹ و فوت سه بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته خبر داد. تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در کشور طی روزهای اخیر 8 تا 9 نفر بود.
تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در همه وزارتخانه‌ها
وبدا- وزیر بهداشت گفت: در اولین جلسه ستاد ملی جمعیت که در حضور رئیس‌جمهور برگزار شد مقرر شد تمام وزارتخانه‌ها قرارگاه جوانی جمعیت را تشکیل دهند.
تمدید مهلت پرداخت عوارض ساختمانی در تهران
تا پایان خرداد
با رای اعضای شورای شهر تهران به مودیان دارای فیش‌های عوارض ساختمانی تا پایان خردادماه فرصت داده شد تا طبق قانون عوارض ساختمانی خود را پرداخت کنند.
خیزش گردوخاک در برخی نقاط کشور
ایسنا- رئیس‌مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از بعدازظهر دوشنبه و روز سه‌شنبه با شکل‌گیری‌ توده گرد و خاک روی عراق و انتقال آن به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و گاهی گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود. سه‌شنبه در شمال غرب این وضعیت رخ خواهد داد.
پروژه تکثیر در اسارت ماده‌یوز ایرانی
یک دستاورد علمی است
رئیس‌سازمان حفاظت محیط زیست پروژه تکثیر در اسارت ماده یوز آسیایی را یک دستاورد علمی برای کشور خواند و گفت: وقتی گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر قرار می‌گیرند، باید در یک فضای حفاظتی آنها را مورد مطالعه قرار دهیم. حال نتیجه این مطالعه چه مثبت باشد چه منفی، این یک دستاورد بزرگ برای کشور است. وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای حفظ توله یوز سوم به کار خواهیم بست، افزود: پس از اعلام نتیجه گزارش هیئت حقیقت یاب، با قصورهای احتمالی برخورد خواهد شد.
128 گونه جانوری در کشور در خطر انقراض است
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: ١٢٨ گونه جانوری و مهره‌دار در کشور در معرض خطر انقراض قرار دارد که برخی از آنها وضعیت خوبی ندارند و بیشتر به گروه دوزیستان برمی‌گردد.