kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۰۷۸
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲

اعلام آمادگی محور بزرگ مقاومت برای آزادسازی کامل فلسطین

 

سرویس خارجی-
ضعف روز افزون نظامیان صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی تا بدان جاست که اکنون گروه‌های مقاومت فلسطینی در بیانیه‌های خود به صراحت وعده آزادی کامل و پایان اشغالگری در فلسطین را اعلام می‌کنند.
به هر میزان که تهدیدات و لفاظی صهیونیست‌ها پرتکرارتر می‌شود، به همان میزان نیز گروه‌های مقاومت آمادگی خود را برای مقابله تمام عیار افزایش می‌دهند. طی چند ماه گذشته همزمان با تشدید تنش‌ها، گروه‌های مقاومت فلسطینی همواره بر آمادگی کامل خود برای پایان اشغالگری تاکید کرده‌اند و روز یکشنبه نیز اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه اعلام کرد که تحت هیچ شرایطی اجازه برگزاری راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی در قدس در اواخر ماه می‌جاری را نخواهد داد و برای آزادی فلسطین آمادگی کامل دارد.
سخنگوی اتاق مشترک مقاومت در همین ارتباط اعلام کرده که اقدامات دشمن صهیونیستی در سرتاسر اراضی اشغالی به ویژه قدس و فراخوان شهرک‌نشینان برای تعرض به مسجدالاقصی از رهگذر برگزاری راهپیمایی پرچم، موجب خواهد شد تا ما قاطعانه با آن مقابله کنیم، چرا که این‌گونه اقدامات دستاوردهای نبرد سیف القدس را زیر سؤال خواهد برد. وی این را هم گفت که بر همین اساس، تاکید می‌کنیم ملت فلسطین تحت هیچ شرایطی اجازه تغییر قواعد درگیری و بازگشت به اقدامات تحریک‌آمیزی که ما قبلا در مورد آن موضع خود را اعلام کردیم، نخواهد داد... گزینه جهاد و مقاومت مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، باقی خواهد بود و شمشیر قدس هرگز غلاف نخواهد شد و دشمن صهیونیستی نخواهد توانست اراضی فلسطینی را از هم جدا کرده و علیه ملت و مقدسات ما دست به تجاوز بزند.
عمق رژیم صهیونیستی را هدف قرار ‌دادیم
علاوه‌بر بیانیه هشدار‌آمیز اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین که همزمان با سالگرد نبرد سیف القدس صورت گرفته؛ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» نیز از توان بازدارندگی مقاومت در برابر اشغالگران سخن گفت. «اسماعیل هنیه» رئیس‌دفتر سیاسی حماس در نشستی به مناسبت سالگرد نبرد سیف القدس گفت: «غزه و مقاومت آن همان طرفی بود که شمشیر را در برابر اشغالگر از غلاف بیرون کشید و عمق این رژیم را هدف گرفت.» وی در ادامه به تحولات راهبردی به وجود آمده در پی این نبرد پرداخت و افزود، سیف القدس یک نقطه تحول مهم در مسیر نبرد با دشمن صهیونیستی بود و در را به روی مرحله جدید و متفاوت باز کرد. از سوی دیگر، زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز یکشنبه در مراسم نخستین سالروز عملیات سیف القدس در غزه گفت: «عملیات سیف القدس همچنان می‌تواند فرصتی مغتنم برای یکپارچگی و وحدت ملت و مقاومت فلسطین باشد.» النخاله در ادامه با اشاره به اثرات راهبردی عملیات سیف القدس افزود: «رژیم صهیونیستی برای نخستین بار با این حقیقت مواجه شد که ملت فلسطین توان مقاومت دارد و می‌تواند تا آخر پای مقاومت بایستد.» وی افزود: «دشمن می‌خواهد که وحدت فلسطینی‌ها را از بین برده و ما را از جهاد بازدارد، اما باید در مقابل ما هوشیار باشیم و در همه حال مقاومت را ادامه دهیم.» النخاله تاکید کرد: «من از همه فلسطینی‌ها می‌خواهم که وحدت جبهه داخلی را بدون تحزب‌گرایی تقویت کنند. وحدت ملت فلسطین برای حمایت از مقاومت و استمرار آن ضروری است.»
استفاده از کودک به عنوان سپر انسانی
ترس و ضعف نظامیان صهیونیستی از مقابله با فلسطینی‌ها کار را به جایی رسانده که سازمان حقوقی «الحرکهًْ العالمیهًْ للدفاع عن الأطفال/ فرع فلسطین»(جنبش جهانی دفاع از کودکان/شاخه فلسطین) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم موقت صهیونیستی ۱۳به تازگی در جریان یورش به شهر جنین، از یک کودک فلسطینی به عنوان سپر انسانی در برابر یک خودروی نظامی استفاده کرده‌اند. در این بیانیه آمده نظامیان صهیونیست در جریان تبادل تیراندازی با مبارزان فلسطینی، از «عهد مرعب» دختر ۱۶ ساله فلسطینی به مدت دو ساعت به عنوان سپر انسانی استفاده کرده‌اند. به نوشته روزنامه رأی الیوم، مرعب در اظهاراتش به سازمان مذکور گفته:«حوالی ساعت ۶ صبح من و اعضای خانواده‌ام با صدای انفجارهای قوی نزدیک خانه از خواب بیدار و متوجه شدیم که نظامیان اسرائیلی به قصد بازداشت برادرم محمود(۲۰ ساله) خانه ما را محاصره کرده‌اند، آنها از ما خواستند که از خانه خارج شویم.» وی افزود:«یکی از نظامیان از ما خواست که وارد حیاط یک خانه مقابل شویم و سریع شروع به بازرسی پدرم کردند و از من و مادرم خواستند تا به خیابان مقابل آن خانه برویم، وقتی به خیابان رفتیم یک خودروی جیپ نظامی در آنجا بود و آنها از من خواستند مقابل این جیپ نظامی که در معرض تیراندازی بود بایستم و خودشان سوار خودرو شدند.» مرعب همچنین گفت: «گلوله از بالای سرم عبور می‌کرد و یکی از نظامیان از پنجره خودرو سرش را بیرون آورد و به زبان عربی به من گفت که سر جایت بمان و تکان نخور تو یک تروریست هستی، همان جا بمان تا با برادرت محمود خداحافظی کند، از شدت گلوله‌هایی که به سمت من شلیک می‌شدند بسیار وحشت کرده و می‌خواستم سرم را خم کنم اما آنها فریاد می‌زدند سرت را بلند کن، دو ساعت بعد خود را به سمت یک درختی که در آن نزدیکی بود رساندم و روی زمین نشستم و یکی از نظامیان از پنجره خودرو سرش را بیرون آورد و از من خواست تا به مقابل خودرو بازگردم اما من گوش نکردم.»